configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Berichten
392
Beste mensen,

Bij het openen van configuratiescherm en vervolgens op software icon gebeurt er niets.
met andere woorden er verschijnt geen ''verwijderen of herstellen''

Iemand een idee hoe dit te herstellen? Systeemherstel en opstarten in veilige modus lost het probleem niet op

Dank u wel
 
komen je programma's niet in beeld of opent er helemaal geen scherm waarin je software zou staan?

anders zou je dit software scherm oproepen via commando.

druk hiervoor: Windows toets + r
een uitvoeren scherm zal nu verschijnen, typ hierin: appwiz.cpl

Succes
 
Dank, het scherm opent, maar bij het klikken op software verschijnt ook de hele reeks progammas maar die kunnen niet worden geopend.
 
Kan me niet voorstellen dat niet iemand is die de juiste tip heeft
 
Hallo rieny,
In Vista heet dit volgens mij Programma's en onderdelen. Je moet dan eerst een regel selecteren voor dat die knop waar jij het over hebt bovenaan in het scherm verschijnt.

Heb je de juiste rechten om dit te doen? Als je toch XP hebt horen we het nog wel maar ik zou sowieso de opdracht sfc /scannow geven.

Start - Uitvoeren - type: cmd.exe en dan bovenaan rechts op cmd.exe klikken - kies voor Uitvoeren als Administrator. In het opdracht venster dan: sfc /scannow Je moet hiervoor de Windows CDRom of DVD bij de hand hebben. Windows controleert hiermee de beveiligde systeembestanden. Scan anders ook eens op malware en virussen.
 
configuratie

Beste Alfred 2,

Dank voor reactie, De naam in vista is inderdaad Programma en onderdelen.

Ik heb uw suggesties opgevolgd maar helaas zonder succes.
 
Hallo rieny,
Ik wil dan graag weten of je alle regels hebt geselecteerd en even twee seconden gewacht hebt. Het is namelijk zo, dat er regels tussen staan die geen geldige link meer hebben en dan verschijnt de knop verwijderen gewoonweg niet. Windows weet in dat geval al dat dit niet mogelijk is. Bij een scan van het register, hier zijn speciale, en ook gratis, programma's voor die fouten in het register opsporen (registry scanners) en soms kunnen tweak programma's dat, zal worden aangeboden om deze te verwijderen. Ik heb altijd wel van dergelijke dode regels te verwijderen en weet niet waarom ze achterblijven. Zou jouw register scan alle regels als te verwijderen aanmerken, dan is er kennelijk iets verloren gegaan en kan je ze evengoed weghalen want je kunt het niet herstellen. Het is dan overnieuw proberen en nadenken over wat er fout gegaan is.

Geeft bovenstaande geen of onvoldoende uitsluitsel, dan zou ik eerst proberen om Windows te repareren met de opdracht sfc /scannow De beveiligde systeembestanden worden dan gecontroleerd en zo nodig vervangen. Zie hieronder. Het werkt onder XP en Vista.

"Herstel van Windows: Start op in veilige modus (bij het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken). Ga naar Start - Uitvoeren en type: sfc /scannow (spatie tussen c en /) en op Ok klikken. Het is mogelijk dat gedurende de reparatie naar de originele Windows CD gevraagd wordt."

Anders moet je een tweak programma zoeken dat dit gedeelte evengoed of zelfs beter kan inzien. Ik heb dat wel eens gedaan met TweakXP Shareware. Ik kan mij voorstellen dat de programma's die de computer opschonen (maar ik liever niet gebruik) dit onderdeel "programma's verwijderen" ook hebben. Het gaat dan om precies de zelfde lijst.
 
configuratie scherm

Beste Alfred 2,

Ik heb nauwgezet alles gedaan wat u mij zei. Geen succes, zelfs de dode ''items'' kan ik niet verwijderen.

Hartelijk dank voor al uw moeite.
 
Jammer rieny,
Verder waren er geen problemen?
Het zal toch geen kwestie van de juiste rechten zijn?
Bij Uitvoeren (Start>Alle programma's>Bureau accessoires>Uitvoeren) moet
onder de invoer-regel staan dat deze taken worden uitgevoerd met de z.g.n. Administrator rechten.

Je kunt trouwens ook zelf handmatig items uit deze lijst verwijderen door
als Administrator het register te bewerken "Regedit" bij de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
Daar staat al de in de lijst genoemde geïnstalleerde software. Haal de desbetreffende
"key" weg en het staat niet meer in Add/Remove programs. Hier kan je ook al de
bijzonderheden over de programma's bekijken. Voor het aanpassen van het register
moet je een backup hiervan hebben, dat kan door een "herstelpunt" te maken.

Zie ook: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/298776-Programma-s-verwijderen

Misschien maar weer eens overnieuw proberen om iets te installeren.
Groeten en prettige feestdagen. Alfred
 
Hallo Alfred,
Heb in register gekeken en vind bij ''uninstal'' 1 nieuwe sleutel (dat staat er letterlijk) bij het aanklikken daarvan zie ik standaard versie ???

Ik durf het niet weg te halen en overweeg om de computer opnieuw te installeren of gewoon het verschijnsel te negeren want de rest werkt goed.

Ik bewonder uw geduld met mij en mijn dank is groot.
 
Het is goed dat je dat zegt want dit is één sleutel van de eerste key. Je was een stap te ver. De keys zijn de lange namen van van schijnbaar willekeurige tekens aan de linkerkant. Bij iedere key moet je, ruwweg tussen de tien en twintig onderwerpen aan de rechterkant zien, zoals de naam van het programma en de map van waaruit het geïnstalleerd werd. Niet deze sleutels en de waarden gaan veranderen maar je kunt er wel aan zien wat het is. Voor om iets uit de lijst te halen moet je de ingewikkelde namen aan de linker kant weghalen met rechts er op te klikken en Verwijderen te kiezen.

Wanneer je een hulpprogramma gebruikt voor het verwijderen van minder nuttige onderdelen, tegenwoordig ook wel "Crap" genoemd, kan dat er volgens mij iets mee te maken hebben en zou ik dat uitschakelen. Het programma Crapcleaner is zelf crap.

Als je de originele CDRom van Vista nog hebt, dan kan je een reparatie installatie doen waarbij de instellingen en programma's worden bewaard. Afhankelijk van je keuzes bij de installatie natuurlijk. Je wilt geen herinstallatie doen zonder controle op slechte software (virus, spy en malware genoemd), een controle van de schijf en controle van schijfruimte of defragmentatie.

Als de kwestie werd opgelost zie ik het slotje er wel op komen. Graag gedaan. Alfred
 
Hoi,
als ik je topic lees krijg ik meer het gevoel dat je het slachtoffer bent van bepaalde spy/malware dat wil verhinderen dat je het kan verwijderen. Download Ccleaner daar is n.l ook een optie aanwezig om je software te verwijderen. Klik de optie "Gereedschap" aan en je moet in staat zijn om dezelfde dingen te doen als bij "Programma's en Onderdelen" in Windows. Lukt het met dat programma ook niet om iets te deïnstalleren klik dan onderin dit bericht (handtekening) op de link "Handleiding en downloaden Mbam".
Succes.
Edit: plaats evt. anders een screenshot van je geïnstalleerde programma's.
 
Laatst bewerkt:
Alfred,

Ik heb met de Vista cd, inderdaad het probleem opgelost,het werkt weer zoals het was.

Hartelijk dank voor al uw moeite en heel goede feestdagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan