configuratischerm

Status
Niet open voor verdere reacties.
[...]Maar, de niet te registreren bestanden, die ook niet corrupt zijn, leidt bij mij tot het herinstalleren van XP, b.v.

Weet jij een oplossing, om die bestanden wel werkend/geregistreerd te krijgen?
Indien ook alle bestanden, waar deze dll afhankelijk van is, wel zijn geregistreerd.

[...]

Er staat een vraagteken in je posting, maar ik neem aan dat je met je register-bestand mij een tip geeft?

Ik begreep je posting dus niet volledig, vandaar dat ik hierbij vraag of (concreet)
1. Ik te kort door de bocht ga als ik beweer dat
a. Het bestand mshtml.dll corrupt is op de computer van de topic-poster? En
b. Ik m.b.v. sfc /scannow wil bereiken dat dat bestand (of evt. andere belangrijke ontbrekende danwel corrupte .dll bestanden) weer correct én geregistreerd weer op de computer terug komen te staan?
2. Ik met jouw .reg bestand ik iets meer diagnostische informatie kan bereiken dan met mijn Start -> Uitvoeren -> Regsvr.exe [.dll-file] instructies? Of is het (zoals het mij toelijkt) een handige methode om met rechtsklikken op .dll, .exe, .ocx etc. bestanden te kunnen kiezen voor registreren, de-registreren etc. + een juiste registratie van de bestandstypen? Indien 'handige methode', dan mijn dank daarvoor, maar een topic-poster heeft hier niet maar beperkt wat aan, omdat die dan alle bestanden moet gaan opzoeken en rechtsklikken (ook nog eens in mappen die standaard 'verborgen' worden gehouden). Ik kies dus altijd voor de methode waarbij terugmeldig van de registratie-actie plaatsheeft. Vandaar geen /s (van 'silent') achter de regsvr32.exe opdrachtregels, om af te dwingen dat er terugmelding komt. Zo heb ik ook gediagnosticeerd dat mshtml.dll niet correct op de computer staat bij de topic-poster.

Het is me dus niet duidelijk, sorry dat ik wat duidelijkheid vraag.

Evengoed (namens mijzelf deze keer) dank voor je uitgebreide reactie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties
Zal de vraag verduidelijken, soms heb ik hier computers, waar het registreren in het register van dll bestanden, die niet corrupt zijn, en waar de afhankelijke dll bestanden wel geregistreerd kunnen worden, op geen enkelijke manier zijn te registreren, en waarbij een herstelinstallatie ook niet werkt.

Dus de vraag is, wat is de oorzaak, dat sommige dll bestanden, die niet corrupt zijn, niet te registreren zijn.
En heb je daar een oplossing voor, anders dan het register doorspitten naar de dependencies.
 
Even voor de duidelijkheid (ik ben boos nu):
Mijn methode heeft aangetoond dat je bestand corrupt is. Mijn methode heeft er niet voor gezorgd dat het bestand corrupt is geworden.

Oftewel: Mijn methode heeft voor de diagnose gezorgd, niet voor de kwaal.

Graag de volgende keer de juiste woorden kiezen.

Tijs.

Nou Tijs het zijn je eigen woorden dat dat bestand corrupt is. als ik via jou.
raadgeving alles doorloop, op een na is alles goed, dan heb ik het toch niet corrupt
gemaakt dat was het toch al, en dan geef je nog een hele uitleg hoe ik het op,
moet lossen: ik denk dat ik niet de juiste woorden moet kiezen maar dat jij
moet leren lezen daar ben ik boos over.
Om jou woorden te gebruiken jou methode heeft voor de diagnose gezorgd.
Ben je nu niet boos meer??.
 
Hallo Tijs.
Je bent boos op mij.
Ik heb geen juiste woordkeus gedaan, maar als je in eerdere post zou lezen,
dan had je gelezen dat door het controleren van jou methode er een niet goed was.
Het woord corrupt heb je zelf aangegeven.
Met jou methode kon ik geen fouten maken alleen cotroleren.
M.A W je moet mij niet beschuldegen van foute woordkeuze je had je eigen post,
naar mij toe eerst moeten lezen.
Maar het is inmiddels via je eigen post om de installatie cd en sp2 samen te,
voegen en dan te branden (je eigen post) is het opgelost.
Je moet boos op je eigen zijn:! ik heb niet alles gelezen want lezen moet je
ook leren.
Jaap.
 
Hallo Tijs.
Je bent boos op mij.
Ik heb geen juiste woordkeus gedaan, maar als je in eerdere post zou lezen,
dan had je gelezen dat door het controleren van jou methode er een niet goed was.
[...]Je moet boos op je eigen zijn:! ik heb niet alles gelezen want lezen moet je
ook leren.
Jaap.

Even nog mijn 5 eurocent input hierop:
Je ziet op een gegeven moment een posting van Boeing. Die stelt min of meer een vraag aan mij.
Je negeert in je posting daarna verder mijn verhaal over het maken van een XP SP2 geïntegreerde Cd, en je richt je op Boeing (die niets direct aan jou gericht had), met o.a. de volgende tekst:

Beste Boeing 737.

Allereerst wil bedanken voor de adviezen die ik gekregen heb.
Het voorstel van Tijs leverde een corrupt bestand op.[...]

Ik kan me er nog steeds niet aan onttrekken, dat deze tekst voor een buitenstaander zou moeten betekenen dat
1. Je Boeing bedankt voor al zijn adviezen.
2. Mijn 'voorstel'/advies een corrupt bestand tot gevolg heeft gehad ('levert een corrupt bestand op').
3. Je de afhandeling van je probleem verder met Boeing probeert te regelen.

Daarom mijn verzoek tot gebruik van andere woorden.

Had je het als volgt geschreven:

Iedereen hartelijk bedankt voor de tot nu toe gegeven adviezen. Het advies van Dnties heeft aangetoond dat er een essentieel bestand corrupt is op mijn pc. Daar ga ik nog mee aan het werk: Ik kan nog enkele dingen doen en uitproberen om dat corrupte bestand te repareren.

@Boeing 737:
Nu even voor jou.
Ik ben 68 jaar ik druk op veschillende toetsen op het toetsenbord en dan kijk ik,
[...]
mvg Jaap

was het m.i. duidelijk geweest, en hadden we nu deze na-discussie niet hoeven hebben.

Ik ben wel tevreden natuurlijk dat je probleem opgelost is. Bedankt voor de terugmelding daarvan. :thumb:

Tijs.
 
Nou Tijs nog heel even dit en dan stop ik.
In postes 1 bedank ik je wel voor je advies.
En boeing locatie was bij mij in de buurt.
mvg Jaap.
 
Met het originele probleem uit de wereld, is er nog de vraag van Lange Pier:

@dnties
Zal de vraag verduidelijken, soms heb ik hier computers, waar het registreren in het register van dll bestanden, die niet corrupt zijn, en waar de afhankelijke dll bestanden wel geregistreerd kunnen worden, op geen enkelijke manier zijn te registreren, en waarbij een herstelinstallatie ook niet werkt.

Dus de vraag is, wat is de oorzaak, dat sommige dll bestanden, die niet corrupt zijn, niet te registreren zijn.
En heb je daar een oplossing voor, anders dan het register doorspitten naar de dependencies.

Ik gebruik maximaal 2 methoden om problemen met Windows-dll's te verhelpen:
1. (geprefereerd): De methode van sfc /scannow, gebruikmakend van een XP installatiecd van het juiste Service Pack-gehalte.
2. Een in-place upgrade, ook weer gebruikmakend van een XP installatiecd van het juiste Service Pack-gehalte.

Software die ik gebruik om te achterhalen welke dll's er gebruikt worden door een applicatie (opvragen op een referentie-pc waar het probleem niet optreedt):
PC Wizard 2006, onderdeel Process and Threads: www.cpuid.org
Process Explorer van Sysinternals (nu onderdeel van Microsoft): link
Process Monitor van Sysinternals (nu onderdeel van Microsoft): Zelfde link als boven

In mijn praktijk heb ik het beschreven probleem niet aangetroffen: Alle 'dll-registratieproblemen' recht kunnen trekken met de 2 genoemde verhelpingsmethoden.

Je zou me wat wijzer kunnen maken door me een typische case ervan te e-mailen of hier te posten op het forum:
1. Welke applicatie ging het over?
2. Waaruit is opgemaakt dat de applicatie niet loopt, hoe ben je zeker dat het aan de dll's ligt en niet aan wat anders en tot welke symptomen hebben die geleid.
Ik denk hier aan foutmeldingen van de applicatie, andere applicaties of het systeem mee naar beneden getrokken, vermeldingen in de Logboeken.

Ik ben benieuwd.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb zo 1-2-3 geen goed voorbeeld voor je, aangezien het niet vaak voorkomt dat ik het zelf niet kan tackelen, maar als het zich voordoet zal ik hem hier wel eens plaatsen.
 
@Lange Pier:

Prima, stuur zo'n geval via de e-mail (indien 'cold case'), tenzij het zinvol/nuttig is om te proberen het probleem te tackelen hier op het forum (indien 'live case').

M.vr.gr.,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan