Configureren Conceptronic 54mbps wireless access point - Vergroten bereik - HOE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualsander

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2000
Hoi,

Ik heb een conceptronic 54mbps wireless access point.
Deze wil ik gebruiken om op zolder wireless verbinding te krijgen.

Mijn vraag: HOE doe ik dat?

Ik heb de handleiding doorgelezen en die is echt te summier voor me.

Wat lukt me wel?
Nou als ik mijn laptop aansluit op het AP (Conceptronic Access point) dan kan ik naar 10.0.0.1 browsen.

Dan kan ik kiezen uit een x-aantal configuratie standen, waaronder Universal Repeater. Die moet ik lijkt me hebben.

Ik moet hier een x-aantal velden in vullen:
Band - 2,4ghz
ESSID - Hier heb ik een unieke naam voor het AP opgegeven laten we zeggen CONCEPAP
Channel - 11
WLAN MAC - (hier heb ik op de knop clone mac gedrukt)
Root AP SSID - Hier heb ik het SSID ingevuld van de kabelrouter (dit is een linksys) laten we zeggen dat dit LINKSYS is, je krijgt dan dus:

Band - 2,4ghz
ESSID - CONCEPAP
Channel - 11
WLAN MAC - (hier heb ik op de knop clone mac gedrukt)
Root AP SSID - LINKSYS

Dan drukken we op APPLY en krijg ik de melding SYSTEM RESTARTING. Mooi.
Netwerk kabel afsluiten en via wireless verbinden.

Ik zie nu de CONCEPAP verschijnen op volle sterkte. Wanneer ik probeer te verbinden krijg ik de melding van Windows 7 dat dit niet gelukt is?!

Wanneer ik bijvoorbeeld de ESSID naam verander van CONCEPAP naar LINKSYS (dus allebei dezelfde SSID) blijf ik:
a- de oude naam (CONCEPAP) nog zien in het wireless netwerk overzicht
b- werkt het nog steeds niet (snelheid blijft ergens tussen de 2 en 5,5mbps)

Heeft er iemand een simpel stappenplan om dit te realiseren?

? Niemand ?
Indien ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld of extra info gewenst is geef dit dan aub even aan!

Thnx!!

Hoi,

dan stel ik de vraag anders.

Weet iemand hoe je een access point installeerd met als doel het bereik te vergroten?
Het lijkt me dat ik NA het configureren nog steeds maar 1 wireless verbinding zie in het lijstje alleen nu met een beter bereik.
Thnx!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan