conflict lynksys en windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Berichten
106
Ik heb al lang een probleem dat mijn draadloze verbinding uitvalt tijdens het internetten. Steeds na verschillende tijden. De verbinding is sterk genoeg. Is goed beveiligd met WPA. Nu heb ik wel eens gehoort dat er een conflict kan zijn met de software van Lynksys met de software van windows. Je kunt dan beter 1 van beide uitzetten.
Welke is dan het beste?
Hoe moet je deze dan uitzetten?

Ik heb Lynksys router WRT54G met PCI adapter WMP54G
 
Had ook problemen, oplossing:
Ik heb bij de pci kaart de dirvers geissoleerd in een mapje op de hd gezet en toen via apparaatbeheer deze geinstaleerd. zo heb je geen software van linksys er opstaan.
Succes.
 
Ik heb nu dus nog wel de software van lynksys draaien neem ik aan.
Ik zou dus dit stappenplan moeten doorlopen?
-Drivers van lynksys pci card verwijderen
-PCI Kaart eruit steken en terugsteken
- Windows opstarten en PCI wordt herkend in windows
- wordt gevraagd om installatiebestanden en deze plaats ik dan in apparte map

Zo ongeveer?
 
Ik lees nu op een andere internet site dat je ook bij de windows services wireless zero configuration kan uitzetten (of op handmatig zetten). Zet je hiermee dan de windows software uit voor de draadloze verbinding?

Wat zou beter zijn?
 
Inderdaad eerst alles deinstalleren.
Dan misschien even netwerkkaart er uit en opstarten.
met de netwerkkaart er uit kun je even de cd van linksys er instoppen en alleen de drivers, de map (bijv. d:\drivers\wmp54gv4) kopieren naar de hd.
dan de netwerkkaart er weer instoppen. als windows deze wil installeren kun je verwijzen naar de map en dan zal hij alleen de drivers installeren.

Succes.
 
Bedankt jackal. Het lijkt erop dat het gelukt is.
ik heb inderdaad de nieuwste drivers van PCI kaart in een apparte map neergezet, daarna stuurprogramma bijwerken van de netwerkkaart. Sindsdien geen storingen of irritante netwerkuitval gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan