Conflict Matrox G550 en EPOX 8khA+ mainboard BLIJFT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Werkelijk alles al uit de kast gehaald, updates van BIOS, van Matrox-bios, de chipset en uiteraard de meest recente driver van de Matrox G550 voor XP.
Het blijft elke keer weer op een crash uitdraaien.
Ofwel. Stop: C0000218{registerfout] etc. etc.
Alles gaat goed, de software installeren, de HPDJ950C, de Epson scanner 1240 U photo. Als ik dus alles voor elkaar heb en tenslotte de Matrox G550 activeer, dan zijn de rapen gaar. Ik heb dat zo gedaan, om dit te testen. Normaal begin je eerst met alle hardware-componenten.
Heb ik dus diverse malen gedaan en vervolgens - in welke volgorde ik ook de software installeer; loopt de boel in het honderd. Het moet dus die Matroxkaart zijn die wellicht problemen heeft met het mainboard van EPOX.
 
Zit er niet toevallig een onboard videokaart op? Zo ja, heb je die disabled? Zie je anders kans om een andere videokaart te gebruiken?

Groetjes,
Bennie
 
In welk item van de BIOS zou ik eventueel een onboard videokaart moeten kunnen zien en uitzetten.
En verder. Als XP geinstalleerd is, reageert de plug and play absoluut NIET op de aanwezigheid van de Matrox G550.
Dat doet het pas, nadat ik met de UNINSTALL van de Matrox, de opdracht heb gegeven alle relevante software te verwijderen. Plug and play geeft dan aan, dat er hardware is gevonden; in dit geval dan de videocontroller(VGA-compatibel). Na installatie v.d. Matroxdrivers verdwijnt het gele uitroepteken v.d. videocontroller uit apparaatbeheer (zie bijgevoegd JPG-tje), maar op dit moment laat ik de driverinstallatie even achterwege. Ik heb het nu verschillende malen uitgetest. Het crashen gebeurt alleen nadat de drivers v.d. Matrox zijn geinstalleerd, NOOIT er voor. Ik heb nu inmiddels bijna alle programma's weer op de PC staan en alles is perfect.
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    55 KB · Weergaven: 35
Op de site van Matrox kijk ik, wat voor de Millenium G550 de beste driverset is.
Er zijn verschillende opties. Unified drivers 5.82.018 d.d. 260202; Certified drivers 5.86.032, d.d. 21-11-02 en de latest drivers 5.88.061, d.d. 280203 (dus niet gecertificeerd). Overal worden, met name bij instalproblemen, de latest drivers geadviseerd. Echter, bij mij leveren ze 'allemaal' hetzelfde probleem, als hier eerder beschreven.
Hoe los ik dat in vredesnaam op ?
 
Kijk eens in de bios of de optie 'assign IRQ for VGA' op enabled staat, het lijkt mij dat er ergens een probleem is met (het delen van) een IRQ.
 
En als dat zo is ? Wat moet (of kan) ik dan doen.
Je denkt dus niet dat het probleem een eventuele 'onboard videokaart' is(als die er is; waar in de BIOS kan ik dat zien ?).
 
Nee, ik denk niet dat het een eventuele 'on-board' kaart is omdat deze zich dan ook in het apparaatbeheer laten zien.
Ik werk zelf veel met matrox kaarten en de meeste willen graag het voornoemde op enabled hebben, dus een eigen IRQ zonder dat met andere apparaten te moeten delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan