conflict met irq, geheugenadres en I/O-poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr.pep

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Berichten
9
ik heb een conflict in me computer zitten en daar word je niet vrolijk van terminste ik niet want als ik een spel speel dan na een tijdje (5min/10 min)loopt het spel vast
GTA vice city,mohaa,mohaaspearhead kortom bijna alle spellen lopen vast.

ik heb dan al wel gevonden waar het aan ligt maar ik zou mijn god niet weten hoe ik moet veranderen.
irq conflict snap ik ook niet want geforce3 zit in mij AGP slot mijn geluidskaart heb ik al in verschillende slots gehad maar hij blijft op de zelfde irq en als ik in de bios kijk dan kom ik er ook niet uit ik heb hier wel een bijlage met het conflict misschien weten jullie raad??



ik heb een P4 1,7GHz
786DDR ram
geforce3 ti 200 64mb-ddr
creative 5.1 geluidskaart
moederbord sl-85drv3 via chipset
 

Bijlagen

  • conflict.jpg
    conflict.jpg
    43 KB · Weergaven: 31
Hoe weet je dat het om een IRQ-conflict gaat? Zie je in apparaatbeheer nog uitroeptekens? Daar kan je eventueel ook andere adressen toewijzen.

Groetjes,
Bennie
 
het is toch zo dat elke kaart een eigen irq krijgt toegewezen en als die 2 keer het zelfde irq geeft is het toch een conflict? of heb ik dat fout


maar met gta vice city zegt hij dat hij een unhandled acception had en gaf hij deze nummers van wat bij mij bijlage staat ik neem nu ff een voorbeelt want ik weet zo de nummers niet 0000b3b 000098b
(deze nummers kloppen niet)
 
en als ik bij apparaatbeheer kijken dan naar bronnen ga van mijn geforce dan staat er

geheigenberijk d4000000-d4FFFFFF
geheigenberijk dc000000-dFFFFFFF
geheigenberijk e0000000-eooFFFF
IRQ 11
I/O 03b0-03bb
I/O 03c0-03df
geheigenberijk 000a0000-000bFFFF

is dat wel goed dat het er zo vaak staat?
 
Als er in apparaatbeheer geen uitroeptekens staan heb je geen conflict:) Op een en dezelfde IRQ kunnen meerdere apparaten zitten. Zijn het wel originele versies?

Groetjes,
Bennie
 
wat van de gamen? nee van internet maar mijn kamaraden gebruiken de zelfde cd's en die hebben er geen last van

voor de rest winxp is gekocht als je dat bedoelt
 
Ja en? Ik kan zelf ook zo'n lijstje maken. Heb ik dan conflicten? Wat GTA betreft: loop dit lijstje langs:
http://www.gta3.com/?zone=troubleshooting

Kijk verder in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Groetjes,
Bennie
 
zegt niet veel aleen dit

Vastgelopen toepassing: gta-vc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: gta-vc.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x000c79bc.


dit is dat nummer wat ik bedoel als gta vast loopt

unhandled acception 0x000c79bc
 
Ik denk toch eerder aan een softwareprobleem. Heb je de aanbevelingen opgevolgd zoals in de link werden genoemd?

Groetjes,
Bennie
 
fout is nog niet opgelost maar ik laat het hierbij


bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan