conflict oplossen met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
130
Beste Excellers,

Ik moet een systeem gaan maken, waarin meerdere gebruikers comments kunnen geven tav inkooporders en ik zou hierover graag even van gedachte wisselen.

Ik zit te twijfelen of ik gebruik zal maken van een shared workbook of afzonderlijke invoerbestanden, waaruit de comments dmv VBA worden toegevoegd aan het volledige bestand. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een shared workbook, omdat het overzichtelijker is om één bestand te gebruiken en toekomstige wijzigingen ook makkelijker kunnen worden doorgevoerd. De reden dat ik nu toch twijfel, is omdat bij conflicten alleen gekozen kan worden voor de ene of de andere waarde, terwijl het hier om comments gaat en ik dus eigenlijk beide wijzigingen zou willen combineren.

Mijn eigenlijk vraag is dus of ik via VBA de standaard conflictresolver kan stoppen en daarvoor in de plaats een procedure kan laten lopen die beide comments in de cel plaatst?

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Zoals jezejf al zegt, betreft VBA. Dus verplaatst naar de juiste sectie.
 
Artemiss,

Ik zou gebruik maken van een shared workbook, waarbij bepaalde cellen afgeschermd worden en de opmerkingen
dus buiten de normale tekst kan worden ingevuld.
Houd er wel rekening mee dat in een shared workbook je geen gebruik kan maken van VBA omdat deze in een shared
workbook niet wordt toegestaan.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan