conflict Seleniumdriver versienummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter cow18
  • Startdatum Startdatum

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
ik heb hier dus de ballen verstand van, maar blijkbaar is er een conflict met de versienummer en zolang dat niet opgelost is, wil het natuurlijk niet werken.
Ik haal de versie af van hier https://storage.googleapis.com/chrome-for-testing-public/133.0.6943.53/win64/chromedriver-win64.zip en unzip, kopieer hem dan door naar C:\Users\eigenaar\AppData\Local\SeleniumBasic zoals me is aangeraden.

Nu wordt er daar melding gemaakt van c:\programfiles (x86)\Google\chrome\application\chrome.exe. Wat moet ik daarmee ?
Ik heb daar dus ook lompweg die nieuwe naar gekopieerd, zie screenshot, maar ik zie daar een subdirectory met de 132. ... staan en dus doet hij het niet ... .

Wat is de oplossing ? De voorhamer in het scherm ?

1739130475088.png

1739130672831.png

1739130054082.png

HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\BLBeacon\version132.0.6834.160
C:\Users\Eigenaar\AppData\Local\SeleniumBasic\Chromedriver.exe --version133.0.6943.53

Laatst bewerkt:
dank u Senso,
inderdaad, Selenium ligt buiten mijn comfortzone ... .
Lomperd als ik ben, alles was er, ik moest enkel nog even op de 3 puntjes van Google klikken, dan Hlp>Over Google en dan zie je daar je versie staan en eventueel staat daar dan bij dat er een nieuwe update is en of je die wil starten. Dan zeg je OK en 2 minuten later is alles functioneel.
Bedankt @Bram65 voor de ruggesteun.

Precies zoals ik het jou ook al had verteld. Ik heb inmiddels een macro geschreven die de laatste chromedriver download, uitpakt en naar de map van Selenium kopieert.

Ik zal dat binnenkort hier posten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan