Conflict tussen bluetooth muis en wireless internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jajem81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,
ik heb juist een logitech bluetooth muisje gekocht voor bij mijn laptop (msi vr601).
Nu werkt mijn draadloze internet verbinding totdat ik de bluetooth poort van computer open zet. Mijn muis werkt vervolgens zonder problemen. Het lijkt er op alsof ethernet en bluetooth niet tegelijkertijd geactiveerd kunnen worden. Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn? Zou het kunnen dat de beide signalen interfereren?

Bedankt,
Jeroen

Beetje moeilijk om een sluitend antwoord te geven omdat ik de volledige technische gegevens van je installatie niet ken.

Inderdaad, interferentie zou kunnen een probleem zijn, aangezien bluetooth op 2,45 GHz zit (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth ), en de meeste draadloze routers op 2,4 GHz. Er zijn nu ook al routers die op 5 GHz werken.

Je zou bvb kunnen proberen om een ander kanaal te kiezen op je draadloze router vooraleer je de bluetooth aankoppelt. (Kijk dan ook wel eerst na of je computer automatisch de frekwenties afloopt).
De meeste routers laten je de keuzen uit 11 kanalen of zelfs 13 kanalen. Probeer bvb eens met kanaal 1 te gebruiken, als dat niet gaat, neem je kanaal 13 (of 11) zodat je de verst uit elkaar liggende kunt testen.

Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat, als de ontvanger van de muis is aangesloten via USB, en eventueel ook je draadloze kaart via USB, deze in problemen komen met elkaar door de USB verbinding zelf. Eventueel een sopnieuw installeren, en correct de handleiding volgen ? (Meestal is dit eerst wat software installeren en pas de USB kabel verbinden als het je gevraagd wordt in de handleiding)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan