conflict tussen modem en router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gompie

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Hallo,

Ik kreeg onlangs van @home een nieuwe modem toegestuurd. Dit betreft een Motorola SB5101E. Ik moest dus mijn oude COM21 (deed het prima vanaf '95) vervangen.

Het probleem is nu dat ik via de wireless router (linksys WRT54GS) niet meer op internet kom. Gewoon rechtstreeks via de kabel wel. Ik heb (volgens mij) alles al bij langs gelopen, maar ik heb het niet op kunnen lossen.

Weet iemand of er conflicten zijn tussen beide apparaten?
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Ik zou eens even een nieuwe firmware downloaden en die op de router installeren want vaak is dat het probleem, wel even goed naar het type van je router kijken, want er zijn verschillende versie's

http://www-nl.linksys.com

Voedingstekker van de modem en router er nog even uitgehad en daarna weer aangesloten.?

Geef even het juiste type wat je hebt met V.,. en versie van firmware die je er op hebt staan.

SJJ zei:
Voedingstekker van de modem en router er nog even uitgehad en daarna weer aangesloten.?

Jazeker.

SJJ zei:
Geef even het juiste type wat je hebt met V.,. en versie van firmware die je er op hebt staan.

V 1.1 met firmware 4.50.9 (is eerder al eens geupdate)

Heb je de instellingen voor home nog een keer opnieuw ingesteld in de router.

Gompie zei:
Jazeker.

V 1.1 met firmware 4.50.9 (is eerder al eens geupdate)
linksys WRT54GS versie V1.1 Staat niet in de lijst bij linksys

ja al regelmatig. Volgens mij staat alles zoals het zou moeten. Het stond ook zo bij de vorige modem.

SJJ zei:
linksys WRT54GS versie V1.1 Staat niet in de lijst bij linksys

Nou op de amerikaanse versie van de site wel....http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=page%3D2%26cid%3D1115416835852%26c%3DL_Content_C1&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&SubmittedElement=Linksys%2FFormSubmit%2FProductDownloadSearch&sp_prodsku=1121874579904

uiteindelijk is het gelukt om weer een draadloze verbinding te krijgen. (toch firmware update)

Bedankt voor de hulp.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan