Conflict tussen modum speedtoch 510 en router sweex 350 breedband

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilzone

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hallo, ik heb sins 3 maanden adsl (wanadoo basic 1500/265) en hadden toen nog maar 1 pc verbonden met het internet. nu 2 maanden later moest er nog 1 pc op het internet worden aangesloten. hiervoor hebben we een breedbandrouter van sweex 350 br 4 poorts achter de modum speedtoch 510 gezet. ik kan gewoon internetten, dat is het probleem niet, maar als ik in me router poort 80 openzet blijft het er gewoon instaan. als ik naar me modum naar NAPT ga en daar poort 80 open zet en druk op confrim en save all zecht i dat i met suxesfull is gesaved, en ff later weer eens kijk of de poort nog openstaat in me modum is i opeens verwijderd. dit is nutuurlijk heef vervelend om een eigen server op te starten. ik heb windows xp pro 2003 en me fireware heb ik alleen van windows aan staan (in me router uit)

WEET IEMAND HOE IK ME MODUM/ROUTER ZO MOET CONFIGUREREN DAT DIE POORT ER WEL GEWOON IN BLIJFD STAAN? (me modum en router zijn nu geriset naar fabrieksinstellingen.)

dit is mijn router

kilzone

Zet de Windows firewall uit en die van je router aan, en probeer het dan nog eens.

kilzone

hallo, ik denk niet dat het aan de firewall lecht, maar dat je je ip van wanadoo in je router moet invoeren, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. ik denk als ik dat gedaan heb dat het dan wel moet lukken. weet niet zeker of het daar aan lecht, maar anders hoor ik het wel.

als u wel weet hoe u dit kunt oplossen mag u ook wel via www.logmein.com in mijn pc komen om het in te stellen. ik ben al enkele weken bezig om dit op te lossen, maar het lukt gewoon niet.

kilzone

Laatst bewerkt:
Beste kilzone

Doe nou wat ik zeg! :cool:
Als je dit geprobreerd hebt kijken we verder.

kilone

wat is het ip ook alweer van de modum? 10.????? was eerst 000000000000 heb proberen poort 80 te openen maar nu kom ik met me 83.116 ip er niet meer in, wat is ook alweer dat andere wat je kan invoeren om in je modum te kunnen komen?

dat windows firewall bedoel ik de firewall van me netwerkverbinding mee (heb sp1)

Laatst bewerkt:
Start > uitvoeren > cmd [enter] > ipconfig /all (denk aan spatie), daar zie je het ip-adres.

Laatst bewerkt:
kilzone

ik heb start> uitvoeren> cmd> ipconfig /all gedaan en dit kwam eruit (mischien dat u daar al aan kan zien wat er niet goed is. (die ip is alleen van me router, niet van me modum)(in me router staat me firewall nu aan en in me netwerkverbindingen uit)

dit is de link waar u de jpeg afbeelding kunt downloaden (99kb)

kilzone

Laatst bewerkt:
kilzone

in die breedband router van sweex zit bij die ingang alleen een 8 polige ingang en die ingang van de modum heeft een 4 polige. hoe moet ik die modum dan weglaten? dat stekkertje van 4 polig past toch niet in 8 polig?

kilzone

sorry!

Ik was abuis! Die Sweex is alleen router, dus je hebt je Speedtouch nodig. :confused:

kilzone

is het goed als ik ff een acountje aanmaak op www.logmein.com en u via remotecontrol ff mijn router wil configureren pliez. ik weet het echt niet meer. pliez wilt u dat voor me doen?

kilzone

kilzone

zal eerst mijn modum en router naar orginele instellingen terugbrengen.
ik laat wel een berichtje achter als ik klaar ben.

kilzone

Zou je dat wachtwoord enz. niet even snel weghalen. Straks zit half Nederland in je computer.
Stuur een privé bericht.

:cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan