Hi!
Dit is een lastige : ik had een commonfunctions.js opgebouwd die oa de volgende functie heeft :
Als ik nu echter code in mijn HTML bijvoeg om een URL te genereren adhv de selectie van radio boxes, geraakt hij niet verder dan de 2de text alert? What's wrong? Dit is bijgevoegd in de URL :
en
Als ik de function verwijder uit de commonfunctions.js, dan werkt hetgeen ik toegevoegd heb in de HTML wel naar behoren. En helaas, ben nog maar 2 weekjes bezig met Javascript en zie het niet zo onmiddellijk ;-( Radioboxes die misschien hidden blijven? Hoe dan ook : thanks for any help!
Dit is een lastige : ik had een commonfunctions.js opgebouwd die oa de volgende functie heeft :
Code:
function hideObject(id_attribute_value) {
obj = document.getElementById(id_attribute_value);
if (document.getElementById &&
document.getElementById(id_attribute_value) &&
document.getElementById(id_attribute_value).style)
{
obj.style.visibility ="hidden";
obj.style.display ="none";
}
else if (ns4)
{
obj.visibility = "hide";
}
else if (ie4)
{
obj.visibility = "hidden";
}
}
Als ik nu echter code in mijn HTML bijvoeg om een URL te genereren adhv de selectie van radio boxes, geraakt hij niet verder dan de 2de text alert? What's wrong? Dit is bijgevoegd in de URL :
Code:
<script language='javascript'>
function controleer()
{
alert("break1");
var rad=document.difficultquestions.group1;
var val;
alert("break2");
for(var n=0;n<rad.length;n++) { if(rad[n].checked){break;} }
alert("break3");
if(n<rad.length) { val=rad[n].value; }
var strUrl = val + ".html";
top.location = strUrl;
}
</script>
en
Code:
<form name="difficultquestions">
<p>Aantal ? </p>
<input type="radio" name="group1" value="nul"> Nul<br>
<input type="radio" name="group1" value="een" checked> Een<br>
<input type="radio" name="group1" value="twee"> Twee<br>
<p>Kleur ? </p>
<input type="radio" name="group2" value="zwart"> Zwart<br>
<input type="radio" name="group2" value="grijs" checked> Grijs<br>
<input type="radio" name="group2" value="wit"> Wit<br>
<br><br>
<input type="button" name="pookie" onclick="javascript:controleer()" value="Klik op mij">
</form>
Als ik de function verwijder uit de commonfunctions.js, dan werkt hetgeen ik toegevoegd heb in de HTML wel naar behoren. En helaas, ben nog maar 2 weekjes bezig met Javascript en zie het niet zo onmiddellijk ;-( Radioboxes die misschien hidden blijven? Hoe dan ook : thanks for any help!
Laatst bewerkt: