Connecten van Windows 7 laptop met Windows Vista/XP pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arcy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Berichten
1
Hey,

Een welbekend fenomeen op internet, zoals mijn uitgebreide zoekactie naar oplossingen mij inmiddels wel geleerd heeft. Helaas heb ik tot heden nog geen oplossing gevonden.

Ik heb onlangs een laptop aangeschaft met Windows 7 Home Premium en probeer er nu mee op mijn thuisnetwerk te komen, bestaande uit een pc met Vista en één met XP. Als ik in het Netwerkcentrum kom zie ik wel mijn Vista-pc staan, maar de XP zie ik helemaal niet. Andersom kan ik wel van Vista op mijn laptop komen en alle bestanden zien en bewerken. Maar vanaf Windows 7 kom ik de hele Vista-pc niet in. Ik krijg een melding die zegt dat ik geen toestemming heb en die aan de beheerder moet vragen. Ik heb op Vista wel de mogelijkheid gezien om toestemming in te stellen voor folders maar ik kan deze wel met XP delen en zelfs als ik toestemming gaf voor iedereen kon ik er nog niet in komen.

Alle computers staan op dezelfde werkgroep ingesteld en de betreffende folders zijn deelbaar, gezien ik wel met Vista en XP onderling kan verbinden. Het ligt niet aan de firewall, als ik deze uitzette kwam ik nog geen steek verder.

Ik zag ergens het commentaar dat Windows 7 Home edition geen verbinding kan maken met een Domain. Als dat zo is klopt het dat er gewoon geen oplossing is, maar dat zou me niet zo goed uitkomen. Kan er iemand alsjeblieft een einde maken aan die eindeloze foutmeldingen? Je zou m'n eeuwige dankbaarheid hebben.

EDIT: Hoewel niet echt opgelost werkt het dankzij http://www.megaleecher.net/Network_Access_Denied?nocache=1#comment-24058 nu in ieder geval wel, ik kan nu bij mijn bestanden en zelfs de netwerkprinter functioneert. Toch bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan