Connectie in Excel naar SQL server voor meerdere PC's/gebruikers

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
218
Beste allemaal,

Ik weet hoe ik een connectie kan maken naar een SQLserver vanuit Excel. Echter als deze file op een andere PC wordt gebruikt werkt de connectie niet; logisch want in de connectie string staan mijn PC nummer en mijn Windos credentials.

Hoe kan ik een connectie maken in Excel zodat deze wel werkt op een andere PC met een andere gebruiker?

Ik kan wellicht de connectie string file aanpassen maar dan moet ik alle gebruikers af, dat wil ik niet :cool:

groet, Patric
 
Leest dit eens:
 
Als DBA moet ik ten strengste afraden dat er rechtstreekse connecties van Excel naar SQL server worden gemaakt. Ik hoop in elk geval dat de gegevens in je connectie string encrypted zijn.
Wat je kan doen: maak op de reporting server een aantal rapporten die de gebruikers kunnen gebruiken en dan kunnen ze daar hun selectie maken en de resultaten downloaden naar excel, PDF of nog een aantal formaten. Je kan vanop de reporting server ook een aantal subscripties aanmaken en de gegevens automatisch , bv. elke ochtend om 8:00 uur, naar de gebruikers mailen of op een beveiligde plaats op de harde schijf zetten waar de gebruikers die kunnen oppikken.
In geen enkele firma waar ik als consultant kom, laat men rechtstreekse connecties van excel naar SQL server toe, in sommige gevallen laat men (geëncrypteerde) Access connecties toe.
 
Hoi Noella,

Ik begrijp wat je zegt. En bijna al mijn rapporten maak ik met reportbuilder en maak ik beschikbaar via de report server.

In dit geval vind 'men' het vervelend de extra handeling uit te voeren, dus de data uit het rapport naar Excel te exporteren. Want deze data moet in Excel formaat naar Japan.

Ik ga nogmaals voorstellen om het via de gangbare manier te doen met jouw argumentatie erbij.

Dank!

Patric
 
Terug
Bovenaan Onderaan