connectie maken met sql-server2012 in VBA met Loop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenSturm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
Berichten
197
hallo,

ik wil data ophalen vanuit sqlserver 2012 en dat in een tabel zetten en dan die tabel in een loop zetten die er voor zorgt dat elke keer wanner het "beroep" verandert een nieuwe tabel aanmaakt
dus een tabel met alles waar kollom beroep 1 is erin en een waar kollom beroep 2 is en 3 ect. (zie onderstaant voorbeeld)

data voorbeeld

Code:
Id|naam|beroep
1   jer     1
2   oct     1
3   bgt    1
4   str     1
5   bmu   1
6   jjg     2
7   saw    2
8   fgt     2
9   lkj     3
zo beter/duidelijker ??
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij haal je de woorden "Tabel" en "Record" door elkaar en dat is wat de onduidelijkheid schept.
 
nee hoor, maar ik zal is kijken of ik het nog duidelijker kan krijgen bedankt voor de feedback
 
Het is er anders echt niet helderder van geworden..
ik wil data ophalen vanuit sqlserver 2012 en dat in een tabel zetten en dan die tabel in een loop zetten die er voor zorgt dat elke keer wanner het "beroep" verandert een nieuwe tabel aanmaakt
Data die je uit SQL server haalt staat al in een tabel, dus die nog een keer in een tabel zetten? Vraagteken 1. Elke keer dat beroep verandert een nieuwe tabel aanmaken? Waarom??? Vraagteken(s) 2. Waarom niet gewoon queries gemaakt die de tabel filteren op beroep? Vraagteken 3. Scheelt een ongelooflijke hoeveelheid dataredundantie, en je kunt er precies hetzelfde mee doen.
Nog afgezien van het feit dat je vermoedelijk geen rekening houdt met het gegeven dat gegevens in een dataset verkeerd gesorteerd kunnen zijn, met als gevolg dat je beroepen niet gesorteerd zijn, en je dus bij elke nieuwe code een nieuwe tabel gaat maken. En dat je in SQL server ook views kunt maken op basis van je selecties, en dat je die rechtstreeks kunt koppelen in je database, zodat je al dit werk helemaal niet hoeft te doen...
 
En dat je in SQL server ook views kunt maken op basis van je selecties, en dat je die rechtstreeks kunt koppelen in je database, zodat je al dit werk helemaal niet hoeft te doen...

wat bedoel je hiermee dan kan ik daar mischien een oplossing uit halen.??

maar voor de rest heb je wel gelijk ja het is allemaal wel erg overbodig zoals jij het zegt
 
Als je in de SQL server database kunt, is het een optie in je database. Wij gebruiken zelf SQL Server 2005, en daar zit hij onder Tables (fysiek, niet als submenu). Kwestie van View, New dus. Werkt eigenlijk als een query; je kunt ook meerdere tabellen in een view hangen mocht dat nodig zijn.
 
oke dat wist ik wel ik dacht eingelijk dat je iets anders bedoelde ,
maar wat ik wil is gewoon dat ik meerdere tabellen in excel heb ,dus per verschillende Beroep een tabel.
is daar ook een manier voor of snap je hem nog steeds niet.?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de verwarring komt door je verschillende bedoelingen met het woord 'tabel'. De eerste bedoel je de gegevens in een database, de tweede keer een 'lijstje' in Excel. Verwacht ik. Denk ik. Maar misschien snap ik het ook wel verkeerd!
 
dat is net hoe je bekijkt natuurlijk maar daar heb je gelijk in zo zou je het ook kunnen noemen , als ik gegevens naast elkaar zet in excel noem ik dat een tabel maarja een lijstje kan natuurlijk ook
 
Wat je dan zou kunnen doen is middels vba eerst een loop schrijven die alle beroepen op haalt via iets als
Code:
SELECT DISTINCT Beroep FROM TBL_Data ORDER BY Beroep
Vervolgens loop je in deze recordset alle records af en gebruik je voor iedere nieuwe record een nieuwe kolom, en definieer je een extra recordset
Code:
"SELECT ID, Naam FROM TBL_DATA WHERE Beroep=" & BeroepFromOutloop
 
ik heb het compleet anders aangepakt heel grootschalig dus kan het hier niet allemaal uit leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan