Connectie met Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emtec7

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
5
Telkens als ik mijn programma wil "afspelen", krijg ik deze melding:

[Microsoft][OSDB-Stuurprogrammabeheer]de naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaarstuurprogramma opgegeven.

Ik heb al uren zitten zoeken op dit probleem, kan iemand me helpen? LET OP ik heb dit probleem alleen op mijn laptop, de pc's op mijn school en mijn vaste pc thuis geven geen problemen. Nochtans heb ik het op dezelfde manier geinstalleerd.

HELP !!!! :shocked:
 
mogelijks firewall

Telkens als ik mijn programma wil "afspelen", krijg ik deze melding:

[Microsoft][OSDB-Stuurprogrammabeheer]de naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaarstuurprogramma opgegeven.

Ik heb al uren zitten zoeken op dit probleem, kan iemand me helpen? LET OP ik heb dit probleem alleen op mijn laptop, de pc's op mijn school en mijn vaste pc thuis geven geen problemen. Nochtans heb ik het op dezelfde manier geinstalleerd.

HELP !!!! :shocked:
 
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik met Microsoft db hebt gewerkt.

Maar ergens moet je in windows the ODBC source aanmaken.
In XP kan dit via start -> setting -> Control Panel -> adminstrative tools -> data sources.

Geen idee waar je "data sources" kan vinden in Vista of W7..
 
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik met Microsoft db hebt gewerkt.

Maar ergens moet je in windows the ODBC source aanmaken.
In XP kan dit via start -> setting -> Control Panel -> adminstrative tools -> data sources.

Geen idee waar je "data sources" kan vinden in Vista of W7..

rechts klikken op deze computer beheren klikken +/- 4e item Daar vindt je alles dit is voor server eveneens zo en is het centraal punt in de computer.(of taalafhankelijke variant)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan