connectie met database?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shidan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
beste,

ik probeer vanuit dreamweaver CS3 connectie te maken met een externe database bij one.com.
ik wil dit doen via 'Application', 'Databases' , MySQL Connection.
dan krijg ik een venstertje te zien waarin ik de logingegevens moet plaatsen.

connectie maken lukt echter niet.
kan men connectie maken van daaruit?
of kan het enkel met een localhost?

alvast met dank

Even in het algemeen:
a. Vanuit one.com had je informatie moeten krijgen op welke (geportforwarde) poort van hun router jij verbinding kunt/mag maken met je MySql database.
b. Op MySql niveau kun je rechten zetten m.b.t. welke computers/ip-adressen verbinding moeten maken. Ook dáár kan het probleem zitten, al dan niet gecombineerd met punt a.

Ik teken hierbij aan dat je vraag eigenlijk niet thuishoort op het Helpmij-forum, maar (in eerste instantie) bij de helpdesk van one.com.

Tijs.

beste,

na heel wat zoekwerk heb ik gemerkt dat ik niet rechtstreeks kan connecteren van dreamweaver naar een online databank bij one.com.
ik moet eerst alles lokaal doen (localhost) en nadien uploaden.

weet jij of dit klopt?

shidan

Of het klopt weet ik niet. Ook dat is IMHO weer een vraag voor de helpdesk van one.com

Als de MySql server van one.com dezelfde is als hun webserver, danwel dat je niet extern kunt connecten met de MySql server van one.com en het dus verplicht moet doen vanaf een webserver van one.com, dan kan het kloppen.

Tijs.

Een extreme verbinding gaat bij one.com niet

Ik wou zelf het programma query browser gebruiken om mijn
Database te beheren maar dat ging ook niet

Heb het bij one.com nagevraagd

Ok, dan is het duidelijk: Je zult alles wat MySql betreft vanaf de one.com server(s) moeten gaan instellen/importeren/gebruiken etc.

Tijs.

Ja dat zijn van die dingetjes waar je later pas achter
Kom , als je dat van tevoren weet neem je een horst
Waar dat wel kan.

Dat is inderdaad wel onhandig.

Je vragen zijn beantwoord, lijkt me. Graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan