Connectie met MySQL lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosD

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
33
Ik wil MySQL gaan gebruiken in mijn site. Ik heb MySQL op mijn testPC geïnstalleerd, tabel aangemaakt, users aangemaakt.

Ik roep vanuit een HTML-pagina een PHP-pagina op, die als eerste connect met de database:

<?php
$l = mysql_connect( "localhost" , "userxyz" , "pwdxyz" ) or die("Error connecting: <br><br>".mysql_error());
mysql_select_db( "weblogdb" ) or die("Error getting db: <br><br>".mysql_error());
?>

Maar dan toont hij alleen een witte pagina. Haal ik de twee regels weg, dan wordt de rest van de pagina keurig afgehandeld. Mijn testing server staat als volgt ingesteld:
- Server model: PHP MYSQL
- Access: Local/Network
Als ik de pagina's upload, dan werken ze wel goed op de server.

Wie weet de oorzaak?

Is er overigens een manier om meer informatie over wat er fout gaat, behalve een witte pagina?

Alvast bedankt,
Jos
 
Ik heb de oplossing gevonden. Het was een aaneenschakeling van configuratie aanpassingen die her en der op internet zijn te vinden. Ik hoop compleet te zijn:

1)
In PHP.INI moet onder het kopje "Dynamic Extensions" de puntcomma weggehaald worden voor de regel: extension=php_mysql.dll

2)
Op de MySQL site de files libmysql.dll en php_mysql.dll downloaden

3)
De file libmysql.dll in de BIN-folder zetten in de folder waar Apache is geïnstalleerd

4)
De file php_mysql.dll in de EXT-folder zetten in de folder waar PHP is geïnstalleerd

Ik hoop dat ik hiermee anderen help.

Succes,
Jos
 
Verplaatst van Dreamweaver naar MySQL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan