connectie valt weg ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik mijn laptop aanzet zie ik dat er connectie met de router is.(100%)

Toch wordt deze constant verbroken.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Heb net de draadloze kaart van de laptop opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat.

Beveiliging op router is wep+wpa+mac.

Misschien beveiliging aanpassen ?? alleen mac of misschien de router op een ander kanaal zetten ??

Het zou kunnen zijn dat Energiebesparende maatregelen ervoor zorgen dat je verbinding wegvalt, anders gesteld: Dat de netwerkkaart of, indien USB netwerkkaart, de usb roothub wordt uitgeschakeld om energie te besparen. Onderstaande methode om die energiebesparing af te zetten:

Start apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

- Indien ingebouwd en/of als insteekkaartje: Ga naar de sectie Netwerkadapters, zoek je netwerkkaart op, dubbelklik op je netwerkkaart en zet in het tabblad Energiebeheer uit: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

- Indien via USB aangesloten: Ga naar de sectie USB Controllers. Doe hetzelfde als boven voor elk apparaat dat daar staat, voorzover daar zo'n tabblad Energiebeheer beschikbaar is.

Laat ons weten of dit je geholpen heeft.

Tijs.

Bedoel je dit ?
untitledoj5.jpg

Maar heeft het zin van wep + WPA = mac adres aan te zetten ??

Bedoel je dit ?
untitledoj5.jpg

Maar heeft het zin van wep + WPA = mac adres aan te zetten ??

Als die Ralink een ingebouwd ding danwel zo'n insteekkaartje is, ben je zo klaar wat betreft energiebeheer. Is het een USB ding, dan gewoon die stappen doen m.b.t. USB die ik geschreven had.

Je moet wel je draadloze netwerk beveiligen, want anders kan iemand anders de configuratie zo wijzigen dat jij er niet meer in kunt, hacken vanaf jouw netwerk en jij lijkt dan de schuldige etc.

Lees dat wel eerst goed door hoe je die beveiliging instelt op je router en hoe je die instellingen dan gebruikt om jouw draadloze netwerkkaart daarop aan te passen. Liefst haal je daar een deskundig iemand bij (een goede vriend die het ook al eens gedaan heeft, zeg maar).

Succes,

Tijs.

Die Ralink is een pcmi kaartje, en IK BEGRIJP ER NIETS VAN.

Wanneer er op het Ralink-icoon rechtsonder in de balk staat Signal 100%, dan valt constant die connectie weg.

Wanneer ik dan terug op het icoon klik staat er disabled. Even later is er weer connectie.

Waarom valt dit toch steeds weg.

IK zit 1 meter van de router vanaf ???

[...]Waarom valt dit toch steeds weg.

IK zit 1 meter van de router vanaf ???
Karine,

Dat is moeilijk te bepalen, zelfs als ik nu naast je zou zitten. Vanaf een forum is dat al helemaal moeilijk.

Ik zie nog 4 mogelijkheden voor je (in deze volgorde):
1. Upgrade de driver & hulpsoftware van je draadloze netwerkkaart
2. Upgrade de firmware van je draadloze netwerkkaart (indien beschikbaar)
3. Upgrade de firmware van je draadloze router (indien beschikbaar)
4. Koop een netwerkkaart van dezelfde fabrikant als de router of een router van dezelfde fabrikant als de netwerkkaart.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik reed gisteren mede laptop naar een buurman, en daar kon ik direct inloggen op de router.

Hetzou dus aan mijn router moeten liggen, ik ga eens kijken voor firmware upgrade.
IK zet de router na gebruik wel uit.

1. Upgrade de driver & hulpsoftware van je draadloze netwerkkaart werkte bij mijn vriend wel, dus zal het niet aan liggen
2. Upgrade de firmware van je draadloze netwerkkaart (indien beschikbaar) werkte bij mijn vriend wel, dus zal het niet aan liggen

3. Upgrade de firmware van je draadloze router (indien beschikbaar)ga ik nu proberen

4. Koop een netwerkkaart van dezelfde fabrikant als de router of een router van dezelfde fabrikant als de netwerkkaart

Wat wordt bedoelt met GPL Source code voor de router ?

Laatst bewerkt:
1. Upgrade de driver & hulpsoftware van je draadloze netwerkkaart werkte bij mijn vriend wel, dus zal het niet aan liggen
Met dezelfde router als de jouwe, of een ander soort/merk/type??????????
2. Upgrade de firmware van je draadloze netwerkkaart (indien beschikbaar) werkte bij mijn vriend wel, dus zal het niet aan liggen
Met dezelfde router als de jouwe, of een ander soort/merk/type??????????
3. Upgrade de firmware van je draadloze router (indien beschikbaar)Hoe moet ik dit juist doen voor een d-link g-604 ?

Je hebt een DSL-G604T, neem ik aan? Indien ja, dan vind je de firmware en nog een extra configuratieprogramma én de instructies hoe je zo'n firmware upgrade moet doen voor een DLS-G604T op deze url: hier

Denk eraan die firmware update te doen met je netwerkkabel aan de d-link, dus niet over een draadloze verbinding.

Je zult daarna waarschijnlijk ook weer je verbindingsinstellingen etc. weer goed moeten zetten, zowel naar Internet als voor je draadloze netwerk.

Succes,

Tijs.

Vriend had een Linksys-router.
Maar ik had wel direct verbinding met mijn laptop.

Die firmware moet lukken maar wat hiermee ?
Software/Drivers

Download Version Description Date
GPL Source code 17-02-2006

Vriend had een Linksys-router.
Maar ik had wel direct verbinding met mijn laptop.

Die firmware moet lukken maar wat hiermee ?
Software/Drivers

Download Version Description Date
GPL Source code 17-02-2006

Dat is de broncode van de firmware, beschikbaar gesteld voor de liefhebber die bijv. voor het doen van Games de zaak willen optimaliseren. Die hoef je dus niet te downloaden, uitsluitende de firmware zelf (en evt. die configuratiesoftware). En de upgrade instructies van de firmware van de router even opslaan op je compu kan ook zinvol zijn (of ze uitprinten).

Tijs.

OK firmware is ok.

Mijn vraag is nog of het zin heeft van WPA en mac samen te gebruiken ??

Wat voor zin heeft mac eigenlijk ??

OK firmware is ok.

Mijn vraag is nog of het zin heeft van WPA en mac samen te gebruiken ??
Wat voor zin heeft mac eigenlijk ??

Mac filtering is een extra check om te kijken of de aangemelde stations wel in een lijstje voorkomen. Dat MAC adres zou in principe wereldwijd uniek moeten zijn, maar: Mac adressen kunnen gekloond en gefaket worden.

Het nut van mac-filtering is dus heel beperkt.

WPA is een uitstekende beveiliging en zeker voldoende!

Tijs.

IN ieder geval al heel erg bedankt.

Alles werkt nu perfect, krijg dus bijna direct ip-adres op de laptop.

Zou dit nog veranderen laat ik nog iets weten.

Bedankt.

:thumb: :thumb: :thumb:

Dat is goed nieuws. Het kostte even tijd, maar het eerste resultaat is er!

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan