Connectie VB2005 vecht met MSSQLExpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mahalko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
1
Hallo allemaal,

Geinstalleerd: VB 2005 express en MS SQL Express (allebei in het Engels) op één PC.

Gedaan:

1. maken van tabel in SQLExpress
2. maken van project in VB
3. Connectie maken vanuit VB naar de data in SQL (de mdf-file) zonder probleem
4. slepen van de dataset naar de Form1 in VB - alles ok
5. debuggen (F5) van Form1 in VB.
6. aantal records via deze form ingevuld tijdens debug
7. terug naar SQL: select * from Tabel geeft correct mijn records weer
8. terug naar VB om verder constraints te plaatsen wat niet lukt want nu merk ik dat ik mijn connectie met de SQL database kwijt ben - bij refresh van de connectie krijg ik een melding: "login failed". Restarten, refreshen, rebooten van VB, SQL, PC helpt allemaal niets..alhoewel, bij reboot van PC lijkt het alsof ik dus 1 zo'n switch kan doen van VB naar SQL, daarna geeft die een login failed, en vanaf dat ogenblik kan ik er ook nergens meer in.
9. Permissies nagekeken op server niveau, maar misschien mis ik hier de nodige kennis..heb (denk ik toch) bij mijn login alle checkboxen aangetickt die ik kon vinden..zonder resultaat..

Iemand enig idee?

Hartelijk dank in ieder geval!!!
 
Hallo allemaal,

Geinstalleerd: VB 2005 express en MS SQL Express (allebei in het Engels) op één PC.

Gedaan:

1. maken van tabel in SQLExpress
2. maken van project in VB
3. Connectie maken vanuit VB naar de data in SQL (de mdf-file) zonder probleem
4. slepen van de dataset naar de Form1 in VB - alles ok
5. debuggen (F5) van Form1 in VB.
6. aantal records via deze form ingevuld tijdens debug
7. terug naar SQL: select * from Tabel geeft correct mijn records weer
8. terug naar VB om verder constraints te plaatsen wat niet lukt want nu merk ik dat ik mijn connectie met de SQL database kwijt ben - bij refresh van de connectie krijg ik een melding: "login failed". Restarten, refreshen, rebooten van VB, SQL, PC helpt allemaal niets..alhoewel, bij reboot van PC lijkt het alsof ik dus 1 zo'n switch kan doen van VB naar SQL, daarna geeft die een login failed, en vanaf dat ogenblik kan ik er ook nergens meer in.
9. Permissies nagekeken op server niveau, maar misschien mis ik hier de nodige kennis..heb (denk ik toch) bij mijn login alle checkboxen aangetickt die ik kon vinden..zonder resultaat..

Iemand enig idee?

Hartelijk dank in ieder geval!!!

klinkt alsof je instellingen van de user waarmee je inlogt in je mssql server niet goed zijn.
Ik zelf heb nog nooit z'n probleem gehad ook niet met express. doe als je het echt zat bent de soucecode van je dataset posten met het mdf filtje erbij. Mischien helpt dat mij om voor jou een oplossing te vinden.

Fly3rbug
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan