Connection problems

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin vd Ven

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Berichten
12
Hoi,

Tijdens het internetten met draadloos internet ondervind ik problemen, internet valt plotseling (zo goed als) weg en ik heb geen idee waar dit door kan komen.

Ik zit in studentenhuisvesting, waarbij internet inbegrepen is, dus ik heb geen idee welke ISP ik heb. Volgens de huisvesting organisatie heeft elke kamer een glasvezel aansluiting van tenminste 20 Mbit/s. Met speedtest.net haal ik 70+ Mbps als draadloos internet het prima doet, dus die minimale 20 Mbit/s lijkt wel te kloppen.

De router die ik gebruik is Western Digital My Net N600. Als ik verbonden ben met de router (en ook als deze niet verbonden is met internet) geeft deze meestal een snelheid van 130 of 144 Mbps aan, maar soms valt deze terug naar lagere waardes, met als laagste waarde 11 Mbps. Dit lijkt me dan de snelheid tussen router en laptop te zijn, omdat deze ook een waarde aangeeft als de router niet met internet verbonden is?

Als ik direct de ethernet kabel op m'n laptop aansluit heb ik nog geen enkele keer problemen ondervonden en haalt speedtest 90+ Mbps, dus daarom vermoed ik dat het een probleem met de router is. Echter heb ik ook een paar keer gehad dat met draadloos internet de verbinding super traag werd, maar dat de snelheid van de draadloze netwerkverbinding nog steeds 130 Mbps aangaf.

Ik heb al wat zitten kijken naar de netwerkadapter van m'n laptop en wat gevarieerd met de instellingen van m'n router (n, g, b), maar dat lijkt het probleem niet te verhelpen. En mocht het inderdaad aan m'n router liggen, dan zou ik denken dat de laagste snelheid van 11 Mbps (1,375 MB/s?) toch ook nog snel genoeg zou moeten zijn voor een beetje fatsoenlijk internet?

Dus hebben jullie enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt en/of wat ik er tegen kan doen?

Met vriendelijke groet,

Erwin.

Router staat trouwens hooguit 2 meter van m'n laptop vandaan, met daar tussen alleen een koelkast (die kan vast niet storen? :P).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had ook contact opgenomen met de support van PokerStars, omdat ik daarbij de eerste problemen ondervond, maar later dus ook met alleen internet.

Hello Erwin,

Thank you for your email.

The Network Status Report (NSR) you provided verifies this issue existed with your connection and not just our site. This report runs a ping trace to various websites around the world to test your connection in general.

Please allow us a moment to break down that report and demonstrate. The set of traces listed below are ran to Australia, Cambridge (UK), US West and East coasts, (US) Manx Telecom (IOM), and the Pokerstars.com Website (IOM). With the exception of the PokerStars website, none of the other servers belong to PokerStars nor are they related to your connection to our servers. We use these sites to test your overall connection and path of data communication. We have only included small snippets of each trace and you may review the file you sent to review the entire path.
Host syd-nst.pokerstars.com

[ 61.8.2.24] Pings=1 Quality=0 Lost=2
1 --- [ 145.120.14.1] Pings=3 Quality=72 Lost=0
2 --- Error - Status 6 Lost=3
3 --- Error - Status 6 Lost=3
4 --- Error - Status 6 Lost=3
5 --- Error - Status 6 Lost=2
(...)

Host lon-nst.pokerstars.com
[ 138.40.77.152] Pings=3 Quality=85 Lost=0
1 --- [ 145.120.14.1] Pings=1 Quality=0 Lost=2
2 --- Error - Status 6 Lost=3
3 --- Error - Status 6 Lost=3
4 --- Error - Status 6 Lost=3
5 --- Error - Status 6 Lost=2
(...)

Host usec-nst.pokerstars.com
[ 128.112.132.86] Pings=1 Quality=0 Lost=2
1 --- Error - Status 6 Lost=3
2 --- Error - Status 6 Lost=3
3 --- Error - Status 6 Lost=3
4 --- Error - Status 6 Lost=3
5 --- Error - Status 6 Lost=2
(...)

Host uswc-nst.pokerstars.com
[ 164.67.183.186] Pings=1 Quality=0 Lost=2
1 --- Error - Status 6 Lost=3
2 --- Error - Status 6 Lost=3
3 --- Error - Status 6 Lost=3
4 --- Error - Status 6 Lost=2
5 --- Error - Status 6 Lost=3
(...)

Host mt-nst.pokerstars.com
[ 80.65.254.253] Pings=2 Quality=9 Lost=1
1 --- Error - Status 6 Lost=3
2 --- Error - Status 6 Lost=3
3 --- Error - Status 6 Lost=3
4 --- Error - Status 6 Lost=2
5 --- Error - Status 6 Lost=2
(...)

Host psweb-nst.pokerstars.com
[ 77.87.181.63] Pings=2 Quality=10 Lost=1
1 --- [ 145.120.14.1] Pings=1 Quality=0 Lost=2
2 --- Error - Status 6 Lost=3
3 --- Error - Status 6 Lost=2
4 --- Error - Status 6 Lost=3
5 --- Error - Status 6 Lost=2
(...)

As you can see the traces fail starting at the first few hops for all sites traced. First, please stop running any programs that are accessing the Internet at the same time, this includes streaming video/audio, downloading files or updating software. Next check that you have the latest firmware for your modem/router. To upgrade your firmware, please contact the vendor or manufacturer of your device.

Once you have done this please make sure you are not using any wireless connections or devices in between your computer and modem as these are generally less stable and can cause issues. If running a direct wired connection does not improve your connection please try a different cable as well as a different modem/router.

After completing these steps your connection should start to improve, if this not the case you will need to contact your ISP to get them to check the connection running to your residence. You should ask them to check the packets being lost in the first few hops as well as check that your modem is working correctly.

Good luck with fixing your connection issues and please do not hesitate to contact us again if you require any further assistance.

If you have additional questions, please do not hesitate to contact us again.

Regards,

Andre
PokerStars Technical Specialist

Als ik direct de ethernet kabel in me laptop doe, heb ik nog geen problemen ondervonden. Dus ik denk dat het probleem dan waarschijnlijk of aan m'n router of aan de wireless ontvangen van m'n laptop ligt?
 
Hoi,

Ik heb bericht 1 & 2 samen gevoegd. Als je na een eerder geplaatst bericht nog wat wil toevoegen graag de knop aanpassen gebruiken, dank je wel :thumb:
 
Oké, maar is er ook iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen en/of er een oplossing voor heeft?

Heb met m'n laptop ook zo af en toe last van dat wireless internet het opeens niet meer doet, vervolgens lost het probleem zichzelf op m.b.v. probleemoplossing (opnieuw instellen van netwerkadapter). Mogelijk dat dat er ook iets mee te maken heeft?
 
Hoe is de situatie in je kamer.
Hangt daar een modem of komt er gewoon een utp aansluiting uit de muur???
 
Ja zo'n (utp?) aansluiting uit de muur waar je een ethernetkabel instopt en die heb ik verbonden met een router.
 
Dus elders in het gebouw moet ook een router staan.
Helpt het als je de dhcp server van je eigen router uitzet en ethernetkabel in de lan aansluiting steekt.
 
Als ik direct de ethernet kabel op m'n laptop aansluit heb ik nog geen enkele keer problemen ondervonden en haalt speedtest 90+ Mbps

Dus waarschijnlijk bevind zich het probleem 'in' mijn kamer (router of laptop).

En wat bedoel je met dhcp server van m'n router uitzetten?
 
een dhcp server is een apparaat wat ingebouwd zit in jouw router en die automatisch ip adressen toekent aan een netwerk apparaat.
Dus als je 2 dhcp servers hebt, krijg je conflicten met ip adressen.
 
Dus wat jij voorstelt is om de muur-aansluiting met een ethernet kabel op de router aan te sluiten en dan de router met een tweede ethernet kabel aan te sluiten op m'n laptop en dan de dhcp server van mijn router uit te zetten?
 
Niet helemaal.
Ik bedoel utp vanaf de muur naar router in de lan aansluiting van de router.
En dan draadloos naar je laptop.
En inderdaad dhcp server van router uitzetten.

Maar als ik het had moeten maken had ik een switch en een accesspoint gekocht.
Dus vanaf de muur naar de switch en in de switch het accesspoint.
Zodoende heb je draadloos en bedraad internet.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat zal ik van de week eens uittesten dan. Als ik dan de dhcp server van de router uitzet, is het dan nog wel beveiligd?

Accesspoint/switch allemaal nog nooit van gehoord, ik dacht altijd dat je gewoon een router nodig had om 'bekabeld' internet om te zetten naar draadloos internet :$
 
dhcp server is geen beveiliging.

Dat tweede is een algemene foute veronderstelling dat draadloos alleen verzorgt kan worden door een router, wat dus pertinent niet waar is.
Daar ben jij heus niet de enigste in, hele volks stammen denken dat.
Daarom zitten die gasten zo vaak op helpmij, omdat het niet goed werkt.
Het hoeft ook niet duur te zijn, als voorbeeld :
http://nl.tp-link.com/products/details/?categoryid=239&model=TL-WA801ND
http://nl.tp-link.com/products/details/?categoryid=224&model=TL-SG1005D

Bij elkaar ongeveer 40 euro.
 
Laatst bewerkt:
En waarvoor dient dan precies de switch? Alleen een accespoint is niet mogelijk?

Ben zelf niet zo'n fan van TP link omdat een eerdere router die ik daarvan had het na een paar maanden al begaf, gelukkig kon ik die wel terugsturen.
 
Je hebt een switch nodig als backup.
Voor als je draadloos internet het niet meer doet, kun je altijd terugvallen op bedraad internet via de switch.
Draadloos internet is niet zaligmakend, het kan altijd weigeren.
Bovendien kun je dan je accesspoint makkelijker instellen.

TP-Link is een hele grote speler op het gebied van netwerk apparatuur.
Ze maken ook professionele apparatuur, van enkele duizenden euro's per stuk.
Maar als jij andere apparatuur in gedachten hebt ben je daar vrij in.
Het was slechts een suggestie, omdat het gewoon goed is tegen een redelijke prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan