connection timeout

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvdnet

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
hallo iedereen

ik ben een programma aan het maken die iets download met [CPP] My.Computer.Network.DownloadFile[/CPP]
maar als ik het probeer krijg ik of een time out melding (terwijl hij het via de browser wel doet)
of een error 150 (File status okay; about to open data connection. ) en doet daarna niks meer
als jullie een oplossing weten dan zou dat erg fijn zijn

B.V.D
michael

[CPP]My.Computer.Network.DownloadFile("ftp://usernaam en ww@ftp.xtreemhost.com/link naar bestand", "link naar local file", "", "", "0", "1000", "1")[/CPP]

en met errorhandler die niet werkt:
[CPP]My.Computer.Network.DownloadFile("ftp://usernaam en ww@ftp.xtreemhost.com/link naar bestand", "link naar local file", "", "", "0", "1000", "1")
On Error GoTo ErrorHandler

ErrorHandler:
MsgBox("something went wrong press button to reset", vbOKOnly, )
If vbOKOnly = True Then
GoTo Download
End If[/CPP]

P.S. ik ben niet gevorderd

Laatst bewerkt:
Wat staat er in de online file die je wilt downloaden?

Als het namelijk alleen tekst is, dan kan het ook zo:
Code:
Dim down As WebClient = New WebClient
Dim info As String = down.DownloadString("http://www.*site*.nl/index.html")

Dit kan ook met bestanden:
Code:
Dim down As WebClient = New WebClient
down.DownloadFile("http://www.*site*.nl/index.html", My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.MyDocuments & "/*site*.html")

Bij de eerste wordt de inhoud van het online bestand in een variable geplaatst. Bij de tweede wordt het bestand gedownload.

Succes!

PS: Ik denk dat het misgaat bij de username en het wachtwoord.
Op msdn staat dit voor het downloaden met wachtwoord en username: "My.Computer.Network.DownloadFile(address ,destinationFileName ,userName ,password)"
Linkje: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ack30t8y%28v=vs.90%29.aspx

Laatst bewerkt:
^^ Wat hierboven staat dus. :)

Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat al die argumenten die je ná de username en password krijgt, niet aan hoeft te passen.

^^ Wat hierboven staat dus. :)

Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat al die argumenten die je ná de username en password krijgt, niet aan hoeft te passen.

ik wilde de connectiontimeout wat hoger zetten want 100 was een beetje weinig ;)

En als je die url gebruikt in een browser, werkt het dan ook?
(vergeet het niet uit de geschiedenis te verwijderen -> wachtwoord en username staan er dan in...)

En als je die url gebruikt in een browser, werkt het dan ook?
(vergeet het niet uit de geschiedenis te verwijderen -> wachtwoord en username staan er dan in...)
als ik de url in me browser dan vraagt mijn browser gewoon of ik het wil downloaden en ik hoef ook geen username en password in te vullen

En als je het probeert op de manier die op msdn staat? Werkt het dan wel?

even getest maar als ik de link zonder password etc gebruik en mijn login dingen in de arguments zet krijg ik dezelfde foutmelding: timeout

Weet je zeker dat het bestand te downloaden is binnen de timeouttime?

Downloaden in je browser en kijken hoe lang het erover doet ofzoiets?
Of kijken hoe groot het bestand is en dan kijken hoe snel de verbinding met de site is...
Of bedenk zelf eens iets...:P

ik zal eens de connectiontimeout eens heel hoog zetten kijken of hij het dan wel doet

hmm ik gebruik nu een gratis hosting site dat moet misschien ook maar veranderen. me vader heeft een mooie server boven staan met grote schijven = veel ruimte

Welke hostingsite gebruik je nu dan?

Kun je ons, misschien met een ander bestand(?), een link sturen naar zo'n time-out link?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan