connector gebroken moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriettitulaer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2014
Mijn laptop, een HP pavillion dv6 van eind 2012 raakte telkens oververhit en begint dan te stinken en wordt ontzettend traag.
De laptop word niet zwaar belast, word bijna alleen gebruikt voor internet.
in een poging dit op te lossen de laptop uit elkaar geschroefd. echter is er nu een 2 pins connector afgebroken van het moederbord.
kan dit nog gemaakt worden?

alvast bedankt voor de hulp.

Maak eerst eens een foto van het probleem. Was er iets aangesloten op de connector?

Hallo

"echter is er nu een 2 pins connector afgebroken van het moederbord."

Ik gok dat het hier om de aansluiting zal gaan voor de interne luidsprekers van deze laptop.

Hopelijk is het motherboard niet beschadigd .... de connector zelf is uiteraard te vervangen door iemand met het nodige materiaal en soldeerervaring...

" pavillion dv6 van eind 2012 raakte telkens oververhit en begint dan te stinken en..."

Dit is veel minder hoopgevend voor de uiteindelijke levensduur van deze laptop ....

Zo goed als zeker een verstopte heatpiperadiator , waardoor g.p.u. / c.p.u. extreem warm worden.

Indien dit te lang aansleept , smelten zelfs de soldeerverbindingen tussen de g.p.u./motherboardchipset , met een dode laptop als gevolg.

In dit geval zal de koelpasta tussen de c.p.u. en het koelvlak zeker uitgedroogd en gekrompen zijn door de hitte.

De gemonteerde thermalpad tussen de g.p.u. en het koelvlak zou ik zeker ook vervangen.

Indien nog niet defekt , heeft deze zeker ook klapppen gekregen...

Altijd jammer om zulke toestanden te lezen op deze site ...

Het zuiver/stofvrij maken op regelmatige basis kost slechts enkele minuten tijd.

In veel gevallen dien je de laptop zelfs niet te openen.

Hoe zuiver te maken staat hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-niet-meer-op?highlight=laptop+stofvrij+maken

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest iets aan deze info ...

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties,
het uploaden van een foto lukt niet op mijn telefoon, en heb momenteel niet de beschikking over een andere pc.
Ik heb de laptop weggebracht ter reparatie, daar werd mij gezegd dat het inderdaad de interne luidspreker is.
Heb zelf regelmatig geprobeerd de laptop schoon te maken door de stofzuiger bij de fan te plaatsen.
Het probleem speelt gelukkig nog niet lang, maar wil de boel graag heel houden zover dat nog kan.
Hoe nu verder?

Hallo

"Ik heb de laptop weggebracht ter reparatie,"

"Hoe nu verder? "

De laptop zal vermoedelijk hersteld worden door de winkel , afhangkelijlk van wat jij met hen hebt afgesproken ???

Stofzuiger escapades om een laptop zuiver te maken kom je overal tegen op het www.

Heb dit persoonlijk eens getest voor de lol , en dit lukt echt niet ....

Veel te weinig debiet , en zuigkracht , wat logisch is.

Compressor of persluchtflesje indien weinig vervuiling zijn het enige die efficient werkt ...

Uiteraard de ventilatoren mechanisch blokkeren

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan