Consistensie hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Heb windows xp op mijn pc geïnstalleerd hetgeen vlekkeloos verliep. Daarna een aantal programma's waarmee ik regelmatig werk. Nu verschijnt bij het opstarten steeds de melding dat windows het register gerepareerd heeft en vervolgens de consistentie van de hd gaat controleren. Uit deze informatie blijkt niet dat er iets mis is met de hd.
Verder start het systeem tussendoor spontaan opnieuw op.
Weet iemand wat ik hiermee aanmoet? Is het opnieuw installeren van win xp de oplossing, of moet ik toch gaan denken aan een nieuwe hd?

Dat 'tussendoor opnieuw opstarten', dat klinkt een beetje verdacht. Virus?
Wanneer precies gebeurt het?

Dit gebeurt willekeurig terwijl je bezig bent een programma te installeren.

Ja dit heb ik idd gedaan omdat ik Norton erop heb gezet na Xp, maar die vond niets.
Het lijkt wel alsof er na iedere installatie van een programma die ik er normaal ook op heb, het register problemen heeft.

Proberen: met Windows in de lade: start | uitvoeren | typ: cmd | typ: sfc /scannow

Oke ga ik dit proberen. Dick zover bedankt.
Deze problemen doen zich voor op de pc van mijn dochter, daar ga ik morgen weer naar toe.
Ik ga er vanuit dat die scandisc wel zal aangeven wat er moet gebeuren mocht hij iets vinden toch?
Zoniet of kom ik er dan niet uit hoop ik dat ik hier alsnog terecht kan met een vraag?

bij mij was het iets heel anders. (kapotte agp-poort)

Zet eerst maar eens uit dat windows bij fouten automatisch moet herstarten.
Als het goed is krijg je dan een blauw scherm, soms staat daar nog wel wat nuttigs tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan