console toepassing lus

Status
Niet open voor verdere reacties.

InnerMe

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Hoi,

Ik ben een beginner wat C# betreft en heb een boek gekocht over visual studio c#, alleen het rare is dat er geen antwoorden in staan alleen opdrachten. Weet iemand het antwoord op het volgende:

Maak een Console toepassing die in een lus van 1 tot en met 100 telt, maar stopt zodra de uitkomst van de teller maal 7, groter is dan 546. Toon de voortgang op de scherm.
Wat ik tot nu toe heb is het volgende:

HTML:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            for (int i = 1; i < 100; i++)
            {

Console.ReadLine();
            }
        }
    }
}

Er zijn 3 stappen dus wat ik hieruit begrijp: 1. een lus die 1 tot en met 100 doorloopt( dat heb ik), 2. het doorlopen van de lus moet stoppen bij < 78 want 7 * 78=546 en 3. dit moet getoond worden(dat heb ik ook als het goed is genoteerd.) Klopt dit? Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Mee een for lus kan je dit oplossen maar dit zou programmatisch niet correct zijn. Je zal moeten werken met een do while lus.

Uitleg over while lussen

Dus dat zal er zo ongeveer uit zien.

Code:
int teller = 0;
while (teller * 7 < 546)
  {
     teller++;
     Console.WriteLine(teller);
  }
Console.ReadLine();

Mee een for lus kan je dit oplossen maar dit zou programmatisch niet correct zijn.

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...met-iteratie?p=3743895&viewfull=1#post3743895

Wat is er aan de bovenstaande oplossing dan niet correct?

Je zal moeten werken met een do while lus.

Uitleg over while lussen

Dus dat zal er zo ongeveer uit zien.

Code:
int teller = 0;
while (teller * 7 < 546)
  {
     teller++;
     Console.WriteLine(teller);
  }
Console.ReadLine();

Dat is geen do-while loop maar een while-loop. En ironisch genoeg is jouw voorbeeld niet correct, daar het niet aan de gestelde specificaties voldoet. :p

Dank jullie wel. Ik had al gezocht, maar ik heb het over het hoofd gezien dat het al eerder was gevraagd, mijn excuses en dank jullie wel allemaal:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan