Constant het netwerkwachtwoord opgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamita

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Sinds enkele dagen moet ik continue in Microsoft office Outlook 2003 bij het verzenden en ontvangen van e-mail het netwerkwachtwoord opgeven. Een vinkje heb ik dan geplaatst bij de vraag of dit moet worden opgeslagen, maar steeds blijft de vraag zich herhalen. "Geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op". De gebruikersnaam blijft wel steeds staan. Inmiddels heb ik de accounts verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat mocht niet baten. Het betreft hier een pop-account en geen netwerk.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Nu blijkt echter dat windows helemaal geen wachtwoorden meer onthoudt. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor messenger, outlook en hyves e.d. Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
constant wachtwoord opgeven

Hallo Mamita,

dat probleem heb ik geloof ik net onder de knie.......na enige uren frustratie.
Als je onder tools, opties opent, en vervolgens in Mail Setup een email account wilt editen, dan werkt het niet, ondanks dat je via het vinkje vraagt om te onthouden....

Maar, neem de tweede knop, die met send /recieve. Nu opent een schermpje waarin een regel all accounts kan worden aangeklikt en gewijzigd. Highlight die regel en kies edit met de knop rechts van het venstertje. Er opent weer een schermpje, waarin je links je account ziet en rechtsboven een knop eigenschappen, die klik je aan en de rest wijst zich vanzelf.
Als je daar een correct password hebt ingevuld houdt het gezeur van outlook om passwprds op.

succes
Jaap

Hallo Mamita,

dat probleem heb ik geloof ik net onder de knie.......na enige uren frustratie.
Als je onder tools, opties opent, en vervolgens in Mail Setup een email account wilt editen, dan werkt het niet, ondanks dat je via het vinkje vraagt om te onthouden....

Maar, neem de tweede knop, die met send /recieve. Nu opent een schermpje waarin een regel all accounts kan worden aangeklikt en gewijzigd. Highlight die regel en kies edit met de knop rechts van het venstertje. Er opent weer een schermpje, waarin je links je account ziet en rechtsboven een knop eigenschappen, die klik je aan en de rest wijst zich vanzelf.
Als je daar een correct password hebt ingevuld houdt het gezeur van outlook om passwprds op.

succes
Jaap

Hoi JB,
Het zal fijn zijn als dit lukte, want ik ben het inmiddels ook meer dan zat. Ik weet alleen niet waar jij dat bedoeld. Is dat in outlook, onder de knop verzenden/ontvangen? Daar probeerde ik het ook, maar lukte niet. Misschien kan jij het stap voor stap opschrijven, waar precies. Alvast bedankt.

steeds weer wachtwoord opgeven

Hallo Mamita,

Inmiddels moet ik bekennen dat mijn computer het na afsluiten en weer opstarten ook weer niet meer wist. Dat wachtwoord dan.
Maar inmiddels heb ik wel door wat het probleem is en mogelijk herken je dat bij jou.
Ik heb net een nieuwe laptop en daar blijkt een probeerversie van MS Office 2007 op te staan. Die heb ik niet geactiveerd toen dat bij de eerste opstart voorbijkwam, omdat ik Office op schijfjes had en niet het gezeur na de proefperiode wilde. Ik had het meteen moeten de-installeren, maar helaas.
Ik heb dus in feite Office 2002 over een nieuwere versie heen geinstalleerd. En kennelijk lopen de wtee versies door elkaar, want ik heb niet alleen een probleem met wachtwoorden, maar ook kriijg ik steeds de melding dat een programma (Outlook!!) mijn adresboek wil openen.
Het is dus zo dat bij het inlezen van mijn oude inbox en adresboek, dat gebeurd is in outlook 2002, terwijl als ik het programma opstart, de 2007 versie start en het adresboek van de 2002 versie wil openen. Het verklaart ook dat je niet dezelfde schermpjes krijgt als ik, want in mijn geval lopen de twee versies ook daarbij door elkaar.
Ik ga dus nu alles de-installeren, om het daarna weer opnieuw te proberen.

Misschien heb jij dus iets wat vergelijkbaar is aan mijn situatie, anders sorry......en succes,

groet,
Jaap

Hallo Mamita,

Inmiddels moet ik bekennen dat mijn computer het na afsluiten en weer opstarten ook weer niet meer wist. Dat wachtwoord dan.
Maar inmiddels heb ik wel door wat het probleem is en mogelijk herken je dat bij jou.
Ik heb net een nieuwe laptop en daar blijkt een probeerversie van MS Office 2007 op te staan. Die heb ik niet geactiveerd toen dat bij de eerste opstart voorbijkwam, omdat ik Office op schijfjes had en niet het gezeur na de proefperiode wilde. Ik had het meteen moeten de-installeren, maar helaas.
Ik heb dus in feite Office 2002 over een nieuwere versie heen geinstalleerd. En kennelijk lopen de wtee versies door elkaar, want ik heb niet alleen een probleem met wachtwoorden, maar ook kriijg ik steeds de melding dat een programma (Outlook!!) mijn adresboek wil openen.
Het is dus zo dat bij het inlezen van mijn oude inbox en adresboek, dat gebeurd is in outlook 2002, terwijl als ik het programma opstart, de 2007 versie start en het adresboek van de 2002 versie wil openen. Het verklaart ook dat je niet dezelfde schermpjes krijgt als ik, want in mijn geval lopen de twee versies ook daarbij door elkaar.
Ik ga dus nu alles de-installeren, om het daarna weer opnieuw te proberen.

Misschien heb jij dus iets wat vergelijkbaar is aan mijn situatie, anders sorry......en succes,

groet,
Jaap

Hoi Jaap,

bedankt voor je reaktie. Ik hoop voor jou dat het de-installeren zal werken. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd, want ik hoopte een antwoord te vinden op internet. Het is, naar mijn idee, een kleinigheidje, wat zo kan worden opgelost als je de kennis en knowhow in huis hebt. Helaas ontbreekt dit bij mij voor wat betreft de technische ondersteuning dan. Laat even weten of het is gelukt, dan moet ik er ook maar aan geloven. Tot die tijd blijf ik nog even verder zoeken op internet naar een makkelijkere oplossing. Zodra ik iets weet, hoor je het van me......

Gr. Miranda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan