Constante reboot na installatie SP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

scroogy

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2003
Na installatie van (20-8 ontvangen via automatische update) SP3 start mijn PC niet meer op. Hij blijft rebooten en veilige modus is ook niet meer toegankelijk.

(XP pro)

Wat te doen ?

:(

Laatst bewerkt:
Hoi !

Veilige modus al geprobeerd ?

Als dat lukt : The end users first have to reboot their machine into Safe Mode and then make their way in the registry to HKEY_LOCAL_MACHINE – SYSTEM – ControlSet001 – Services – Intelppm and then modify the Value data by entering 4 in the box. A restart is necessary for the mitigation to come into effect.

Kijk of op de hierboven aangegeven plek in je register Intelppm staat.

Zo ja, klik er rechts op en verander de waarde in 4.

Opnieuw opstarten en je probleem zou opgelost moeten zijn.

Maak, voordat je hieraan begint, even een back-up van je register.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Veilige modus al geprobeerd ?

Yep, ook geprobeerd, start ook niet in veilige modus.
Het blijkt een bekend probleem te zijn, alleen ben ik wat aan de late kant :(

Een update van het moedebord zou de oplossing zijn. Ik heb mijn PC maar weg gebracht, eens kijken of ik Microsoft de rekening kan sturen :rolleyes:

opgegeven

Ik heb het opgegeven en mijn PC in reparatie gegeven.

Leuk die automatische updates, niet verhaalbare schade.

Allen bedankt voor het meedenken.

:thumb::thumb:

Als ik nog mag reageren...

Leuk die automatische updates, niet verhaalbare schade.

Bij voorgeïnstalleerde Windows versies werd vaak de fout gemaakt meerdere configuraties van dezelfde kloon schijf te voorzien, zolang als dat Windows het maar toe liet en de computers leken te werken. Het was gewoon gemakkelijker voor de fabrieken om de schijven die zij daarvoor beschikbaar hadden overal in te doen. Met servicepack drie is dat echter vaak alsnog een probleem geworden. Er had kennelijk eerst iets in het register veranderd moeten worden. Wat op de pagina die genoemd werd http://news.softpedia.com/news/9-Cri...12-85266.shtml duidelijk beschreven staat maar er kunnen evengoed andere problemen optreden. Jij kon dit niet weten want je hebt een voorgeïnstalleerde Windows versie gekocht en kon er vanuit gaan dat dit betekent dat op die PC Windows geïnstalleerd werd. Dat is echter misschien helemaal niet het geval en je werd misleid om dat te denken. De schade die daaruit voortvloeid moet je proberen te verhalen op de leverancier. Als je de computer terug gestuurd hebt zou je ze zo spoedig mogelijk moeten laten weten dat je bent ingelicht over hun handelswijze en daarom verwacht dat zij de problemen die daaruit voortvloeien oplossen zonder jou kosten in rekening te brengen. Zelfs al zou de garantie verstreken zijn, mag je uitgaan van goede werking. Je hebt daarvoor sinds enkele jaren consumentenbescherming. Berust er in ieder geval niet in. Er is informatie te vinden op internet en de fabrikanten zijn zelf goed op de hoogte van wat er bij hun computers fout gaat. Het is verhaalbare schade.

Als ik nog mag reageren...

Dat is echter misschien helemaal niet het geval en je werd misleid om dat te denken. De schade die daaruit voortvloeid moet je proberen te verhalen op de leverancier. Als je de computer terug gestuurd hebt zou je ze zo spoedig mogelijk moeten laten weten dat je bent ingelicht over hun handelswijze en daarom verwacht dat zij de problemen die daaruit voortvloeien oplossen zonder jou kosten in rekening te brengen. Zelfs al zou de garantie verstreken zijn, mag je uitgaan van goede werking. Je hebt daarvoor sinds enkele jaren consumentenbescherming. Berust er in ieder geval niet in. Er is informatie te vinden op internet en de fabrikanten zijn zelf goed op de hoogte van wat er bij hun computers fout gaat. Het is verhaalbare schade.

Dat mag

Ik heb 'n Windows CD en serienummer erbij gekregen heb ik ontdekt wat natuurlijk niet wil zeggen dat die erbij hoort. De PC is 4 maanden oud. De PC komt van een klein automatiseringsbedrijf dat ook en klant van mij is dus ik heb een loyaliteitsprobleem als ik dit aankaart.
In elk geval heb ik hem geïnformeerd dat ik op de hoogte ben, de bal ligt nu daar.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan