Constante ruis headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin633

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hallo,

Ik heb gisteren van de goedheiligman een headset gekregen. Sorry, het is toch echt een Trust... Alleen volgens mij niet zo'n hele slechte... Nog redelijk duur in ieder geval. Het is de HS-4070. Ik ben al uren met instellingen bezig, maar ik blijf ruis houden... Ook heb ik alle tips van skype.com toegepast... Ik had dit altijd al met mijn oude microfoon (zo'n SUPERgoedkope standaard witte losse), maar ik nam aan dat dit door de kwaliteit van dat ding kwam.

Als ik namelijk windows geluidsrecorder start, zie ik al @ dat groene lijntje dat hij geluid registreert (dat blijkt later de ruis te zijn). Ik vind dat als ik niets zeg, zelfs mijn adem inhoud, dat ik dan gewoon een rechte lijn moet zien (dus dat hij niets opneemt). Ook in skype heeft de ontvanger ruis...

Mijn vraag is dan ook: Waarom krijg ik toch ALTIJD ruis met microfoons????? Zonder dat ik geluid maak...

Vast bedankt voor het lezen...
Groeten,
Martin

kijk of je de aansluitingen goed heb aangesloten en in de goien zitten

ZUCHT.... op mijn laptop werkt hij perfect.. het ligt dus aan mijn pc. Ik heb een creative audigy erin zitten (5.1), maar ik neem aan dat dat er weinig mee te maken heeft omdat het een USB-headset is...

WAAAA!!

ik heb de OORZAAK gevonden... het zit in mijn electriciteit! als ik de laptop op dezelfde stekkerdoos aansluit, krijg ik daar ook ruis!!

EDIT

na lang testen ben ik er uit... ik krijg alleen geen IRRITANTE ruis door mn microfoon als de computer in een GE-AARD stopcontact zit... Helaas voor mij werkt het dus alleen in de KEUKEN, en niet boven in mijn slaapkamer... Voor zover ik weet is dit dus alleen op te lossen mbv een verbouwing.... Of is iemand hier electricien en heeft hij/zij nog een methode??

FINAL EDIT:
OPGELOST! wel op een niet zo'n veilige manier....

voor alle mensen met ruis @ microfoon!!
dit komt doordat het stopcontact voor je pc NIET GEAARD is... Dit heb ik opgelost door een koper draadje onder mn pc te leggen (zodat het contact maakt met het ijzer) en deze draad aan mijn cv vastgemaakt (niet op de verf maar op de ijzeren beugels waarmee hij vast zit).... Nu NUL last van ruis...

Vind het zelf wel vet:P
ik haal het draadje er btw wel af als ik geen mic gebruik... als mijn pc onder stroom zal komen te staan, zal namelijk heel de cv ook onder stroom komen....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan