Contact formulier mailto: werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAAS015

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Beste,

ik ben bezig een site te maken, en ik heb hiervoor een contact formulier code gemaakt:

Code:
<form action="MAILTO: mijnemail@live.nl" method="post" enctype="text/plain">
Naam:<br>
<input type="text" name="name" value="Naam"><br>
telefoonnummer:<br>
<input type="text" name="mail" value="Telefoonnummer"><br>
Comment:<br>
<textarea cols="50" rows="12" name="bericht">jE BERICHT</textarea><br><br>
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Reset">

</form>

Als ik dit open in google chrome, gewoon in dreamweaver, en ik klik op send, opent uit zichzelf windows live mail, wat natuurlijk irritant is.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Groet

Door in je windows instellingen het standaard email programma aan te passen of te verwijderen.

Zowiezo is het niet slim om mailto te gebruiken.
Een contactformulier moet actief worden ingelezen en afgehandeld en verzonden op je website (bijv. via php), dus niet niet via mailto.

Uitleg: E-mail adressen op webpagina's is vragen om spam in jouw mailbox, want het e-mail adres is zo gemakkelijk te oogsten door spammers.

Tijs.

Bedankt voor jullie reacties,
ik kan helaas (nog) geen php, ik had wel een paar scrips gekopierd, maar ik kreeg dan als ik op verzenden drukte een hoop onzin op de volgende pagina, kan u misschien helpen?

Vanaf mijn kant kan ik je daar niet mee helpen, want ik heb geen website en doe te weinig met php.

Ik kan wel een aantal voorwaarden noemen waaraan voldaan moet zijn door de hosting van je website:
a. Uitgaand mailverkeer moet toegestaan zijn (al dan niet via bepaalde instellingen)
b. Php moet geactiveerd zijn

Er zijn voldoende contactformulier-scripts in php in omloop. Hopelijk reageert er nog iemand met een handig/bruikbaar script voor je.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan