Contact Formulier voor op mn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miekkie100

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
13
Goedenavond,

Ik kom er niet uit, ik wil graag een contact formulier op mn website in HTML. Niet een link maar echt op de website zelf.
Ik heb op google gezocht naar een bruikbare code maar heb na lang zoeken niks bruikbaars kunnen vinden. :confused:
Kan iemand mij hiermee helpen??

Mvg Annemieke
 
Hoi,
Ik ben niet zo goed in engels, dus snap niet alles van wat er geschreven wordt op de link die je me hebt gegegeven.
Over het simpel contact formulier, hoe moet je dit gebruiken, het is geen code of iets..??
 
Het gaat daar over zogenaamde input velden; een HTML type dat gebruikt wordt om gebruikers invoer te laten genereren.

Hoe maak je je website? Gebruik je een online tool van je provider, maak je het in dreamweaver oid of schrijf je hem zelf in een tekstverwerker?
 
Hm. Kun je daar ook de bron van de pagina's aanpassen? Als je alleen je site in elkaar kunt klikken (en zo ziet het er wel uit) dan gaat het niet lukken om iets toe te voegen dat niet standaard in de tool van die site zit.

Als je wel files helemaal kunt uploaden en editen zelf, dan zou het wel moeten lukken, mits je enig verstand hebt van HTML.
 
ik heb het bij iemand anders gezien die ook een website heeft via iland. dus lijkt het me dat het mij ook moet lukken :)

ik kan niet uploaden, maar wel een code erin zetten. Heb dat met andere mogelijkheden ook gedaan (een bezoekersteller bv)
 
even kort uitgelegd, dit zijn de basisdingen in een formulier:

Code:
<form method="" action="">

</form>
zo begin en eindig je een formulier. bij method komt: post of get. get wordt eigenlijk nooit meer gebruikt, bijvoorbeeld omdat het onveilig is (verstuurde gegevens komen in adresbalk te staan) action heeft een link waarna het formulier naartoe moet worden verzonden. soms is dat een ander bestand die iets met de gegevens doet, iets professioneler is dat dit allemaal in dezelfde pagina gebeurd.

Code:
<input type="submit" value="Verzenden" />
dit moet er ook altijd in. een verstuur button. dit is een input met type=submit.
de value geeft aan wat de gebruiker ziet op zijn scherm, zoals als je hier een reactie plaatst staat: "reactie plaatsen" en "voorbeeld van bericht" dit zijn ook formulieren.

Code:
<textarea name=""></textarea>
<input type="text" name="" />
<input type="password" name="" />
dit zijn dan drie voorbeeldjes wat er in het formulier kan staan. de eerste is een textgebied waarin mensen bijv. commentaar kunnen plaatsen of een opmerking.
de tweede is een regel waarin tekst zichtbaar wordt ingevoerd.
de derde optie is ook een tekstregel, maar de gebruiker krijgt bolletjes te zien en niet de tekens die hij intypt (een wachtwoord). als je dit soort dingen een naam geeft bij name="" dan kun je later iets met het doen. je vraagt op welke informatie je bijvoorbeeld hebt bij $_POST['tekstgebied'] (als het formulier verstuurd is) als je textarea name="tekstgebied" hebt gegeven zal de $_POST['tekstgebied'] die informatie bevatten.

je kunt ook nog gaan werken met radiobuttons, checkboxes en whatever maar daarvoor moet je het toch OF ff zelf uit gaan zoeken OF iemand anders een formulier laten maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan