Hoi mensen,
In de bijlagen vinden jullie een versimpelde versie van mijn werkboek.
Deze wordt iedere week bijgewerkt in een bepaald format, dus ik leest het geheel uit in VBA.
Ik loop vast op mijn laatste benadering in het geheel.
Ik moet een planning maken per week waarin de contactmomenten met een aantal klanten vaststaan.
Alle weergeven data is in mijn geval al bekend en verwerkt door VBA.
Ik kan het bestand zelf ook niet plaatsen ivm geheimhouding.
In het voorbeeld zie je hoe er een aantal contacturen per jaar wordt vastgesteld en vervolgens de periode die er tussen mag zitten.
Uiteindelijk zullen de klanten gelijkmatig moeten worden verdeeld over het gehele jaar.
In het groen zie je voor het voorbeeld een potentiële oplossing...
Heeft iemand hier een benadering voor? Ik heb kom niet op een benadering...
Het gaat in totaal om meer dan 200 klanten met een zeer uiteenlopend aantal contacturen die per dag/week worden ingepland.
Dus ik zou het liefst het geheel variabel willen houden.
Als ik een benadering vindt op het invullen van de momenten, dan kan ik deze zelf vertalen naar een passende macro...
Ik hoop dat iemand me een zetje in de goede richting kan geven!
En oplossing voor een soortgelijk probleem is wellicht ook welkom!
Bekijk bijlage Temp.xlsx
In de bijlagen vinden jullie een versimpelde versie van mijn werkboek.
Deze wordt iedere week bijgewerkt in een bepaald format, dus ik leest het geheel uit in VBA.
Ik loop vast op mijn laatste benadering in het geheel.
Ik moet een planning maken per week waarin de contactmomenten met een aantal klanten vaststaan.
Alle weergeven data is in mijn geval al bekend en verwerkt door VBA.
Ik kan het bestand zelf ook niet plaatsen ivm geheimhouding.
In het voorbeeld zie je hoe er een aantal contacturen per jaar wordt vastgesteld en vervolgens de periode die er tussen mag zitten.
Uiteindelijk zullen de klanten gelijkmatig moeten worden verdeeld over het gehele jaar.
In het groen zie je voor het voorbeeld een potentiële oplossing...
Heeft iemand hier een benadering voor? Ik heb kom niet op een benadering...
Het gaat in totaal om meer dan 200 klanten met een zeer uiteenlopend aantal contacturen die per dag/week worden ingepland.
Dus ik zou het liefst het geheel variabel willen houden.
Als ik een benadering vindt op het invullen van de momenten, dan kan ik deze zelf vertalen naar een passende macro...
Ik hoop dat iemand me een zetje in de goede richting kan geven!
En oplossing voor een soortgelijk probleem is wellicht ook welkom!
Bekijk bijlage Temp.xlsx