contact met Facebook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iapyx

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Berichten
42
Wie kan mij vertellen hoe ik in contact kan komen met Facebook zonder dat ik een account heb.
Wat ik ook probeer, nergens vind ik een mogelijkheid om met ze in contact te komen, tenzij je wel een account hebt, maar die heb ik dus niet.

Bij voorbaat dank,
iapyx
 
Je moet een gratis account aanmaken op Facebook. Zonder account kan je niets doen. Een Facebook account opzetten duurt niet lang & is gratis. Indien je toch hulp zou moeten nodig hebben, je kan altijd eerst even deze tutorial bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=Jo6BTdgkReY
 
Wellicht is registreren niet noodzakelijk wanneer aangegeven wordt waarom je contact op wilt nemen :)
 
Dat is het hem nu juist. Ik wil geen account bij facebook en ik heb er nooit een gehad. Maar ik ontvang wel mails van Facebook waarin gemeld wordt dat ik 7 friend requests heb.

In de tussentijd heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een schending of pesterij bij Facebook te melden.
In mijn bericht aan hen heb ik vervolgens het probleem uitgelegd. En ik heb antwoord gekregen, zowaar.

Facebook meldt mij:
-------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Je hebt 5 jaar geleden een account bij Facebook. Om die reden is jou een bericht gestuurd.
Het profiel is nu gedeactiveerd en je zal vervolgens geen berichten meer ontvangen.
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------------

Dit is complete onzin.
Wat ik ooit ca 5 jaar geleden heb gedaan was het volgende:
Ik heb meerdere emailadressen w.o. een yahoo-account welke ik speciaal gebruik voor aankopen via internet e.d.
Daarnaast heb ik een zeer privé-adres dat ik uitsluitend gebruik voor communicatie met vrienden.
Op dit privé-adres ontving ik op een gegeven moment ongevraagd een mail van facebook.
Ik heb toen voor de grap op de inlogpagina van Facebook gebruik gemaakt van de optie 'wachtwoord vergeten' en daarbij mijn privé-adres opgegeven. Ik was benieuwd en zowaar, ik ontving een mail van facebook met daarin een wachtwoord. En dat terwijl ik mij nooit heb ingeschreven en al helemaal niet met mijn privé-emailadres.
Ik vermoed dat een van mijn vrienden die wel bij facebook een account hebben, zijn/haar adressenbestand heeft gekoppeld aan zijn/haar account. Dat vermoeden wordt versterkt door de wijze waarop mijn naam verkort is weergegeven in zijn/ haar adressenbestand en de wijze waarop mijn naam door facebook wordt geschreven. Deze schrijfwijze komt namelijk exact overeen en is niet logisch. Ofwel: mijn kennis en facebook hebben dezelfde vreemde verkorte notitiewijze van mijn naam.

Een heel verhaal, maar ik vind het kwalijk dat facebook dit doet.

Tevens werkt de bij de mails toevoegde optie 'als je geen mails meer wenst te ontvangen van facebook , klik dan hier' niet.

In ieder geval heeft facebook mij toegezegd dat ik een mails meer van ze zal ontvangen. Het zal mij benieuwen.

Iapyx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan