Contact website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

swampje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2011
Goedenavond,

Ik wil graag een simpele website opzetten. Het idee is een gratis website waar een selecte doelgroep snel en gemakkelijk met elkaar in contact kunnen komen (zowel vriendschappelijk als dating). Hier een korte omschrijving van hoe ik dit voor mij zie:
- Geen uitgebreide profielen met foto's, PM-systeem, enz enz!
- In het profiel moeten een paar basiskenmerken worden opgeslagen: in ieder geval geslacht, leeftijd, provincie. Mogelijkheid tot zoeken op leeftijd, regio en trefwoord(en).
- Iemand plaatst een oproep (alleen tekst), reacties komen op zijn/haar email binnen.
- Na een vaste tijdsperiode wordt de oproep automatisch verwijderd.
- Geen intentie om er in de toekomst een winstgevende website van te maken, ik vind eenmaal gratis blijft gratis!

De reden is dat hier niet genoeg GRATIS en SIMPELE websites voor zijn, zeker gezien de doelgroep. Zie het als de 'ouderwetse' zoekertjes in de krant: een x aantal tekens om je boodschap te verwoorden, en als de lezer het bevalt zal hij/zij er zelf voor kiezen om te reageren.

Ik ben technisch enigszins onderlegd, maar zeker niet genoeg om een eigen website vanaf niets op te bouwen. En ik heb ook niet de tijd om elke dag meerdere uren te moderaten. Ik zoek dus eigenlijk de beste CMS voor mijn gewenste website welke gemakkelijk op te bouwen en onderhouden is, ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen met mijn keuze!

Deze gebruik ikzelf ook.

http://wordpress.com/
http://www.blogger.com/

Wordpress is in het Nederlands.
Blogger is zeer gebruiksvriendelijk met enige kennis is het makkelijk te doen. Of met een paar vrienden zo'n site op te zetten is ook leuk om te doen.

groet Manamana. Alles kost niets noppes nada. ;)

alleen de hosting hoeft geld te kosten, als je niet perce een .nl/.com naam wilt kun je ook voor gratis hosting gaan.

Moet het een professionele website worden (ik neem aan van wel)? Want dan kan je wordpress meteen afschrijven. Leuk systeem maar niet handig voor een professionele dating site. Te weinig controle. Voor zoiets moet je, als je het echt goed wil doen, je eigen software maken. Of op zijn minst een stuk software gebruiken dat echt gemaakt is voor datingsites. Dat OSdate bijvoorbeeld, is een veel betere optie.

Gratis hosting zou ik niet eens aan beginnen als je die site flink wil uitbreiden en hoopt dat het veel gebruikers krijgt. Het staat erg onprofessioneel, zo'n www.datingsite.gratishosting.nl/acountnaam domein ofzo, als je begrijpt wat ik bedoel ;).

Nee toch de vrager wilt gewoon een simpele site regel 1. Gratis en simpel. Lees goed. Geen professionele. Dat is toch zijn vraag.

Gratis en simpel. Lees goed. Geen professionele. Dat is toch zijn vraag.
Knap dat je weet dat de vraagsteller een hij is. ;)
Als ik ('t) goed lees, wordt bedoeld: een contact-site die geen betaal-site is, maar gratis is voor de bezoeker.
Dat betekent dan niet dat de de site zelf bij een gratis provider zou moeten worden ondergebracht. Gezien wat de site (veilig) moet kunnen, zou ik dat ook afraden. Voor een paar tientjes per jaar heb je al een hostingpakket met veel ingebouwde mogelijkheden (php, database mySQL, enz.), en een eigen .nl domeinnaam.

Voor mij is simpel lang niet hetzelfde als niet-professioneel! De bediening voor de bezoeker moet simpel zijn (bv. geen ellenlange lijsten waarin het hemd van je lijf gevraagd wordt voordat je mag meedoen), en ook simpel te onderhouden voor de beheerder/ster ("ik heb ook niet de tijd om elke dag meerdere uren te moderaten").

En professioneel hoeft ook helemaal niet niet-gratis te zijn: allerlei OpenSource systemen zijn gratis. In ieder geval lijkt het me niet de bedoeling om een amateuristische site op te gaan zetten, die niet goed werkt of onveilig is m.b.t. de privacy.

Als ik de vereisten zie, zou dat voor iemand met kennis van zaken redelijk vlot te bouwen moeten zijn, met een CMS of misschien ook wel zonder CMS (via phpMyAdmin).

Kortom, ik zie het plaatje van wat het zou moeten worden wel voor me.
Alleen jammer, sorry swampje, ik heb geen enkele ervaring met (het opzetten van) een site/CMS met ledenbestand/database, en kan je hierin niet adviseren.

Wat je zou kunnen doen, als hier geen beter antwoord komt, is een paar Googles uitvoeren om achter ervaringen van anderen te komen die een contact-site met een bepaald CMS hebben opgezet.
En de kleinschaligheid of grootschaligheid van de site en het achterliggende systeem zal natuurlijk afhankelijk zijn van de grootte van de doelgroep waarop gemikt wordt.
Meer weet ik ook niet. :o

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter (m/v)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan