Contacten Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
137
Sinds vandaag heb ik een tweede account in Gmail gemaakt. Eén voor mijzelf en één voor een club met molenaars waarvan ik het secretariaat voer.
Nu blijken de contactpersonen niet uitwisselbaar te zijn. Ik zou dus een hele nieuwe lijst met mijn contacten moeten aanmaken.
Dat is veel werk en daarom vraag ik me af of dat niet eenvoudiger kan.
Ik dacht eraan om beide adressen te koppelen aan elkaar zodat ik dezelfde groepen met contacten kan gebruiken.


Ik werk overigens op een Mac met het nieuwste besturingssysteem.

Graag wat hulp hierbij want dit is voor gevorderden.

Groet van Janneke
 
Dat dacht ik ook, maar kwam van een koude kermis thuis. Export Gmail contacts into CSV file is een fluitje van een cent.
Maar dan gaan je contacten ten eerste naar een extern mailprogramma dat van Windows is en dus niet van Mac, en dus niet naar Gmail zelf.
Twee oorzaken waardoor dit niet werkt helaas. Ten eerste van Gmail naar Windows (heb ik niets aan) en ten tweede naar een extern programma zoals b.v. Outlook.
 
Laatst bewerkt:
csv is een algemeen standaard voor exporteren en importeren van contacts.
Gmail kan dus ook csv importeren. Dus ook van de ene naar de andere account zou moeten werken.
Gmail is webbased, dus onafhankelijk van het gebruikte besturingssysteem.
 
csv luistert helaas niet naar b.v. Outlook voor Mac. Zoals ik eerder schreef gebruikt ik Mac. Mac luistert naar OLM en niet naar csv. Ik heb geprobeerd de contacten naar Outlook te exporteren om ze daarna weer te importeren naar Gmail. Van Gmail naar Gmail gaat niet. Ik plak even:Importeren uit Yahoo!-, Hotmail-, AOL- of andere webmail- of POP3-accounts. Heeft u het geprobeerd Jackall? Gaat echt niet!

Daarom wil ik graag terug naar mijn vraag: hoe koppel ik beide adressen aan elkaar zodat ik wellicht één adresboek (Contacten) kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan