Contacten van WLM naar Gmail

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zal wel weer aan mij liggen dacht dat dit zeer eenvoudig binnen Gmail te importeren was maar ik zie geen importfunctie. De info op internet is vaak fout.

Wie weet hoe dit moet?

Ik denk,
exporteren als een CSV-bestand en dan in Gmail contacten importeren.

Ja, dat denk ik ook. Wat kan er moeilijk aan zijn? Ja, dan ken je Google niet!

De vraag is: wie weet hoe dit moet? Wat is de juiste werkwijze?

Ik heb geen WML, maar dit staat er.
Open Windows Live Mail en klik linksboven op Bestand (File).Ga naar Exporteren en kies Contactpersonen... (Windows Contacts).Selecteer Kommagescheiden tekst (CSV) en klik op Exporteren.

Dat is het punt niet. Het gaat om in Gmail importeren.

Complete idioten zijn het bij Google. Je hebt er een dagtaak om iets eenvoudigs te realiseren!

Bron: ChatGPT

De importfunctie zit niet in Gmail zelf, maar in Google Contacten.
Ga als volgt te werk:
  1. Open Google Contacten (dus niet Gmail).
  2. Meld je aan met hetzelfde Google-account.
  3. Zie je links geen menu? Klik dan linksboven op het ☰-menu.
  4. Klik op Importeren.
  5. Kies Bestand selecteren.
  6. Selecteer het bestand dat je vanuit Windows Live Mail (WLM)hebt geëxporteerd:
    • CSV (.csv) of
    • vCard (.vcf).
  7. Klik op Importeren

Zie je "Importeren" helemaal niet?

Dan zijn er een paar mogelijkheden:
  • Je zit nog in Gmail in plaats van Google Contacten.
  • Het linker menu is ingeklapt.
  • Je gebruikt een zakelijk Google Workspace-account waarbij de beheerder de functie heeft beperkt (komt niet vaak voor).

Ik zal er aan werken. Bedankt! het is voor oudere mensen zo niet meer te doen. Uren en uren besteden aan inloggen, honderden pagina's aan info die vaak achterhaald is lezen etc. etc, etc. Vanmorgen om zes uur begonnen en je kunt tot vanavond tien uur doorwerken aan alle problemen. Dat is de digitale wereld!

Complete idioten zijn het bij Google. Je hebt er een dagtaak om iets eenvoudigs te realiseren!
Probeer je even te beheersen, en anders eens te denken aan angermanagement ofzo.
Zulke reacties dragen echt niks bij.

Een simpele oplossing als je zelf je wezenloos in een tunnelvisie staat te turen. Neem even een break, neem een kop thee, ga even een luchtje buiten scheppen, en ga een half uur later weer verder aan de slag. Dit is geen grap, maar het werkt wel.

Terug
Bovenaan Onderaan