Contactformulier maken in NVU

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb by

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hey hoi,

ik vraag me af of 1 van jullie me hier mischien mee kan helpen (hoop dat ik t goed geplaatst heb... anders sorry:confused:)

Ik ben voor een site aan het proberen zelf een contactformulier te maken in NVU met de adviezen van

http://handleiding.socius.be/Een-contactformulier-maken.html

Nu staat daar op een bepaald moment het volgende:

Om een webformulier te versturen is een script nodig dat op de webserver staat waarop u uw website plaatst. Dit is meestal een CGI-script, PHP-script, of een programma dat de informatie uit het formulier moet verwerken. Het juiste adres (URL) van dit script kunt u bij uw provider (het bedrijf waarbij u webruimte huurt) opvragen.

Ik heb dus t bedrijf waar de site gehost word gemaild met deze vraag maar die zeggen dat je t van internet haald en zo kan instaleren via bijv. installeron.
Dit is dus alleen niet mijn bedoeling.
Ook al niet omdat de phpscripts die ik gedownload had niet werkten (bleef text staat die er niet hoord)

Weet 1 van jullie mischien hoe ik dit zonder tussenkomst van t hostingbedrijf op zou kunnen lossen?

Alvast bedankt.

Gr Debby

Laat eerst de HTML code hier op het forum aan ons zien: "zet Kompozer in HTML-weergave en plak de code" hier op het forum. ;)
Wellicht weten we dan waar de inrichting op je hosting aan moet voldoen om je script te kunnen draaien.
Overigens vermoed ik dat het een PHP-script is, maar dat zullen we vanzelf wel zien als je de HTML code hier geplakt hebt.
Is het inderdaad een PHP script, dan zul je PHP-scripting aan moeten hebben staan op je hosting. Dat zou ook kunnen aansluiten op jouw mededeling dan eerdere PHP-scripts geen geïnterpreteerde uitvoer gaven (oftewel (technisch gesproken) niet geparsed werden door PHP).

Tijs.

Formmail is een goed en veilig PHP script dat je hiervoor kan gebruiken: formmail.

Je moet hierin een paar dingen aanpassen (lijkt enorm ingewikkeld, maar valt mee) het wordt uitgelegd in de documentatie:
http://www.dtheatre.com/scripts/formmail_doc.php#setting_up

Daarna zet je het script via FTP op de server (ik ga ervan uit dat die PHP ondersteunt).
In je formulier geef je het pad naar het script op.
Daarna zou het moeten werken.

Bedankt voor jullie reactie's.
Het ging me niet om een kant en klaar script maar om een zelfgemaakt formuliertje in NVU.
Volgens t hostingbedrijg kan t niet zoals t in de tut stond dus heb er nu maar een kant en klaar scriptje op gegooid.

Gr Deb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan