contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
via via heb ik vernomen dat er een mogelijkheid is om een contact formulier te maken via php want dit gaat volgens die gene niet met html

wie kan mij het script ervoor geven ?

Je hebt wel php ondersteuning?

google
mailform php
of "mail.php" script

ja ik heb een .nl domein met php mysql html en al dat soort dingen maar ik kan aleen met html dhtml en xhtml werken en de rest niet daarom vraag ik een volledig script

ja ik heb een .nl domein met php mysql html en al dat soort dingen maar ik kan aleen met html dhtml en xhtml werken en de rest niet daarom vraag ik een volledig script

Kan jij alleen werken met html of krig je php niet aan de praat.

In het geval dat je het zelf niet kan probeer het eens te leren het is erg makkelijk zekre als je er iets mee wil.

http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/12/

Hans

Met de

mail($to, $subject, $message, $from)

functie kom je een heel eind.

Je moet zorgen dat je een HTML/PHP pagina maakt met een formulier, ik neem aan dat je dat kunt...

De velden allemaal namen geven bijv.:
<form name="contact" method="post" action="email.php">
<input type="text" name="voornaam"><br />
<input type="text" name=" achternaam"><br />
<input type="text" name="email"><br />
<input type="text" name="subject"><br />
<textarea name="message"></textarea><br />
<input type="submit" name="submit" value="Formulier Verzenden">
</form>

Vervolgens schrijf je de volgende PHP-pagina (email.php)

<?php
$from = $_POST['email'];
$to = your@email.com;
$subject = $_POST['subject'];
$message = $_POST['message'];

mail($to, $subject, $message, $to);

?>

Als je webserver geen PHP ondersteunt, dan kun je het PHP bestand ook ergens op een andere server (laten) hosten... Maar dan moet je in je HTML-formulier wel de 'action' aanpassen, bijv.: http://www.yourdomain.com/email.php

Ik hoop je een beetje te hebben geholpen...

Anders mag je ook wel m'n MSN toevoegen: booyerik@hotmail.com ... als je nog hulp nodig hebt.. of iemand om je PHP-pagina te hosten...

Dit is nog maar de basis, je kunt er nog validatie aan toevoegen, meldingen om de gebruiker te waarschuwen wat er is gebeurd... enz.

Succes

Terradon

Bij Terradon kun je een account aanmaken door je even te registreren.

Vervolgens kun je aangeven hoe je contactformulier eruit moet komen te zien en de html-code downloaden...

Die HTML-code zet je op je site en klaar is kees... Het PHP-script staat op de Terradon-server, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken en alle mails komen netjes in je mailbox!

Ook kun je bij Terradon een nieuwsbrief uitgeven en mensen op je nieuwsbrief laten abonneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan