contactpersonen in adresboek

• Onderwerp starter Onderwerp starter avs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

avs

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Ik heb in mijn adresboek contactpersonen staan die meer dan één e-mailadres hebben (bijv. thuis en op het werk), in het adresboek opgeslagen als e-mail 1 en e-mail 2.
Wanneer ik nu een nieuw e-mailbericht maak en vervolgens op Aan klik verschijnt er een schermpje met links mijn contactpersonen. Iemand met meerdere e-mailadressen komt daar evenzoveel keer voor.
Dan krijg ik bijvoorbeeld het volgende rijtje:
Janssen
Janssen
Pietersen
Pietersen

Hoe kan ik dit er zo laten uitzien dat ik meteen weet welk e-mail adres er bij hoort. Ik wil dus eigenlijk dat het er zo uitziet:
Janssen (thuis)
Janssen (werk)
Pietersen (thuis)
Pietersen (werk)

Nu kan ik dat pas zien als de naam in het rechtervenster verschijnt.

In Outlook 2000 op mijn werk gebeurt dat wel automatisch, maar hoe doe ik dat in Outlook XP?
Ik kan voor elke persoon 2 contactpersonen aanmaken maar dat wil ik eigenlijk niet.
Wie helpt mij?

Je kan toch gewoon de naam bij het betreffende e-mail adres wijzigen.

Het is gelukt met Outlook XP.
Maak een account aan voor persoon A, met de e-mail alias van persoon A als e-mailadres. Zorg dat je instelt dat de mail op de server blijft staan. Maak in Outlook een Regel waarmee je de mail die binnenkomst voor persoon B uit dezelfde mailbox direct laat verwijderen. Let op: maak een uizondering voor als beide namen voorkomen.
Op de pc van persoon B maak je ook een account aan, met dezelfde instellingen maar dan voor persoon B. Maar maak nu in Outlook een Regel waarmee je de mail die binnenkomst voor persoon A uit dezelfde mailbox direct laat verwijderen. Let op: maak een uizondering voor als beide namen voorkomen.
Zo krijgt ieder op zijn pc alleen de eigen mail te lezen. Alleen via webmail kun je elkaars mail dan nog maar lezen.
Zorg er wel voor om regelmatig de mail op de server te verwijderen, want anders wordt de mailbox te snel vol. Dit kun je bijvoorbeeld doen door bij het account in Outlook in te stellen dat de mail op de server na xx dagen (zelf te bepalen) wordt verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan