Contactpersonen in Windows live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
In windows live mail 2012 naar contactpersonen en dan zie ik ook een hoofdje onder contactpersonen, aan de linkerkant van het scherm, "Sociale Netwerken", hier worden adressen etc. verzameld van Facebook etc. Ik wil alle contacten, nog beter de hele map, verwijderen, maar als ik een contactpersoon selecteer, blijft het "delete kruis" in het lint grijs, terwijl het kruis rood wordt bij contactpersonen uit het adresboek.
Hoe kan ik dit oplossen?
Bvd.

Hallo. Probeer je te helpen. Wellicht moet je facebook ontkoppelen van je windows live mail.

Ik weet net of je hier in kunt komen met je eigen wachtwoord. https://account.live.com/

En dan wellicht verwante accounts o.i.d. kun je daar iets ontkoppelen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie, suggestie volkomen juist, na inloggen op account, Facebook ontkoppelt.
Echter alleen de aanduiding Facebook is verdwenen, de namen staan nog steeds tussen de contactpersonen.
Enig idee hoe ik dit nog kan opschonen?

Probeer eens te kijken bij contactpersonen. Klik daar eens op. Links onder in beeld heb je zo'n boekje staan als het goed is.

Dan lees je rechts boven contactpersonen opschonen. Klik daar eens op.

Test eerst even een jou bekend persoon, en doe er eentje. Kijk dan terug in je adres boekje of die weg is. Dan pak je later de rest.

Ik zat me net te bedenken of je Categorieën hebt. Dan is het dit.

Contactpersoon verwijderen uit Categorie doe je dan zo.

Selecteer de Categorie.
Klik op de rechtermuisknop en klik op Categorie bewerken.
Klik op de naam van de persoon die je wilt verwijderen.
Druk op de toets Delete.
Deze persoon staat nu niet langer geselecteerd.
Klik op Opslaan.

Je hebt alweer gelijk, in mijn map "Contactpersonen" staan 3 categorieën zoals je op bijgaande figuur kunt zien.
Deze kan ik selecteren, bewerken en verwijderen.

Hieronder staan nog een map "Sociale netwerken" als ik deze aanklik krijg ik aan de rechterkant, in het leesvenster de lijst met namen, die voorheen de titel Facebook hadden, nu niets meer, ik kan ze echter niet selecteren, bewerken of verwijderen.

Contact figuur.PNG

Mhh nu wordt het listig. Eerst dit proberen.

Die Ingrid en Leo Akershoek staan die soms ook in de gewone lijst met contactpersonen.

Ga daar eerst heen. Verwijder dan eerst alleen die Ingrid en Leo Akershoek.

Kijk dan eens wat dit opbrengt. Als dit dan gelukt is en ze zijn weg in die meest rechtse lijst dan kun je ze een voor een verwijderen.

Ik zie namelijk onder de naam Ingrid en Leo Akershoek (doorzichtig) adresboek staan.

Dat zou kunnen betekenen dat ze in jou adresboek staan.

Sla, en/of (schrijf) wel de belangrijke personen op, althans die voor jou belangrijk zijn.

Hoop dat dat het is.

Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd, voordat ik alle vermeende oplossingen geprobeerd heb, de vakantie was daar debet aan.
Helaas is het mij niet gelukt, zowel de methode van manamana, als van andre@home gaven geen resultaat.
Zijn er nog meer suggesties?
Ik hoor ze graag.

Het is nu wel jammer dat alles niet lukt.

Kennelijk een nieuwe installatie proberen, Als je heel veel adressen hebt zou ik wel eerst een backup maken van je contactpersonen. .csv bestand. Exporteren/importeren

Hier een voorbeeldje van hoe het een en ander in elkaar zit. Eigen risico. Succes.

Klikje

Heb alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik laat het maar zo.
Bedankt voor alle ondersteuning en goede tips en tot een volgende keer.
Nurbeb

Graag gedaan natuurlijk, maar zo snel ben je niet van ons af. :D Toch punt 10 eens proberen. Klik :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan