contactpersonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo mensen,

Ik heb vandaag m'n pc compleet geresetted. Nu heb ik voordat ik ging resetten het bestand outlook.pst ff gebrand om zo m'n emailbestanden en ook de contactpersonen te houden. Nu heb ik net Outlook weer geinstalleerd en ik wil een mailtje sturen en ik doe de volgende handeling> kies nieuw mailtje, en klik op aan en dan geeft ie de foutmelding dat de map/bestand van de contactpersonen is gewijzigd of verwijderd.
Wat moet ik hier aan doen? Ik heb wel op m'n schone pc het bestand outlook.pst vervangen door het bestand dat ik had gebrand en alle contactpersonen staan ook wel gewoon in de contactpersonenlijst. Weet iemand hier een oplossinkje voor??

Wat bedoel je met pc gereset?

De enige juiste manier om je pst files terug te zetten is importeren.Je kan niet je oude pst's zomaar deleten,en vervangen door je gebrande pst files.

Gereset = gewoonweg helemaal geformarteerd.

Wist ik niet dat ik niet zomaar het .pst file kon vervangen. Omdat er nog niets instond d8 ik dat dat wel kon. Heb je hier misschien nog een oplossing voor, om dit weer goed te krijgen?:confused:

Geplaatst door Japsur
Gereset = gewoonweg helemaal geformarteerd.

Wist ik niet dat ik niet zomaar het .pst file kon vervangen. Omdat er nog niets instond d8 ik dat dat wel kon. Heb je hier misschien nog een oplossing voor, om dit weer goed te krijgen?:confused:

Je gebrande .pst's importeren dus,dat is de manier.

C:\Documents and Settings\ user name \Local Settings\Application Data\Identities\{C0500405-B17B-4CFA-B0FB-ABD06B9F3F71}\Microsoft\Outlook Express

Hier zitten al je mails.
Als je vanaf identities dat hele lange nummer kopieerd als backup, ben je veilig
Cehck wel of in microsoft / outlook express de datum recent is

C:\Documents and Settings\ user name \Application Data\Microsoft\Address Book

Hier staat je adresboek.

Als je weer wilt importeren vanaf cd-rom, dan MOETEN de files op de juiste locatie staan (vooral de mails) en MOET de file na kopieren vanaf cd-rom gecontroleerd worden dat ie NIET read-only is !!!!!
Anders kan outlook niets vinden.
Soms moet je importeren vanuit een archiefmap, of outlook 5.x ..........

Als je alleen een enkele pst-file kopieerd, mis je de helft.
Geen weg terug

Het enige wat je nog kan redden is data of file recovery.
Want na een format is de harddisk niet leeg. Alle data staat er dan nog op.
Na herinstalleren ( en dus herschrijven) is de kans klein dat je data er nog intakt is, maar niet uitgesloten.

Leonehonda: ik heb het dus nie geimporteerd maar het desbetreffende bestand vervangen

het probleem herken ik. mij is hetzelfde overkomen.
je kunt een .pst bestand wel degelijk kopieren en zo terugplaatsen. ik heb het meerdere keren zo gedaan.
alleen deze keer overkomt mij hetzelfde euvel en er bevinden zich 2 "contactpersonen-groepen"in mijn outlook. de ene is leeg en geeft daarom de foutmelding. de andere bevat mijn adressen.
er moet toch een oplossing voor zijn?
(http://www.blindsupport.be/faqoutxp.php#deel5)
maar ik vraag me af of dit werkt.

Ik had voordat ik m'n pc had gereset ook 2 lijsten, 1 leeg en de ander vol, maar hij gaf toen geen foutmelding. Maar als ik nu in de berichtregel aan klik voor een persoon te kiezen, geeft ie de foutmelding terwijl als ik via het adresboek via rechtermuisknop bij een persoon op nieuw emailbericht klik, dat ik dan wel in de berichtregel de desbetreffende persoon heb staan, beetje lastig als ik een mailtje naar een stuk of 60 mensen wil sturen zo, dan moet ik ze allemaal 1 voor 1 selecteren, heb ik geen zin in:rolleyes:

Mensen, ik wil nu m'n outlook opnieuw installeren en dan volgens de gebruikelijke weg de contactpersonen invoeren, maar ik wil nu wel alle mail wat ik onderhand al weer binnen heb ook behouden. Maar nu weet ik niet of wanneer ik m'n huidige probleem kopieer dus, dan importeer in de reeds nieuwe outlook, of ik dat probleem dan nog steeds heb, dat ie dus geen contactpersonenlijst kan vinden terwijl de mensen er dus wel in staan..

gewoon, exporteren (ook alle submappen) en opslaan als pst bestand.

later weer importeren

hop

Tis gelukt, heb gedaan wat je zei liquid, opnieuw geinstalleerd, werkt weer perfect
Overigens iedereen bedankt voor de moeite:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan