Contacts importeren uit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarleenJAC

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
7
Hallo,
ik volg exact de handleiding (named range in Excel, in Outlook File/Import etc...).
Naast de 300 records van het Excelbestand maakt Outlook ook nog eens 32000 lege contacts aan ! De boel slaat duidelijk in een loop. Hoe verhelp ik dit ?

Marleen
 
Hoi,

Het is ingewikkelder om het uit te leggen dan het bestand even op te sturen.
Krijg je het als te importeren PST-bestand weer terug.
Welke versie van OL gebruik je en is dat een NL of een Engelstalige versie.

teugem@gmail.com

Overigens: als je die 300 op zich correct in OL hebt staan, selecteer je ze en verplaatst ze naar een nieuwe contactpersonenmap.
 
Laatst bewerkt:
Lief van je, maar ik zou het liever zelf oplossen. Ik zal dit nl. in de toekomst nog vaak moeten doen. Toch bedankt !

Marleen
 
Bereiknaam ...

Hoi,

Waarschijnlijk heeft dit te maken met een bereiknaam.
Je kunt dat controleren:
In excel: Klik links in de Formulebalk op het pijltje direct achter de celverwijzing.
Als je daar een bereiknaam ziet staan, klik daar eens op .....

Je kunt, voordat je importeert, die 300 records in zijn geheel selecteren en op dezelfde plek (celverwijzing) klikken en dat bereik een naam geven.
Bij importeren wordt nu gevraagd of je de selectie met die bereiknaam wilt gebruiken en worden alleen die 300 records geïmporteerd.
 
Precies zo had ik het gedaan ! Maar ik heb het Excelbestand nog eens nagekeken en er bleken nogal wat lege velden in te staan, bvb. bij iemand met meerdere telefoonnummers stond er een 2de nummer onder het eerste maar was het veld Naam niet ingevuld. Die lege velden heb ik opgevuld met x'jes en nu is het w�l gelukt. Heel erg bedankt, je hebt me de moed gegeven om het nog eens te proberen en het risico te nemen opnieuw 30000 records te moeten deleten... :(

Groetjes,
Marleen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan