content aanpassen d.m.v script

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuuksterX

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Berichten
192
Beste,

Zoals de titel al zegt ,
ik ben op zoek naar een simpele manier om de text op de homepage te kunnen veranderen d.m.v een script..
dus ik had gedacht aan zoiets.
dat ik dus gewoon text kan ingeven + opslaan en dat dit dan zichtbaar is op de site home...

Iemand ideetjes?
Bedankt !
di-682A.png
 
dat is zeker mogelijk, maar dan moet je op de index pagina een include doen bv content.php.
Met content.php laat je een txt bestand lezen($content = get_content_file(content.txt)). En de inhoud van dat txt bestand laat je vervolgens weergeven(echo $content)
 
dat is zeker mogelijk, maar dan moet je op de index pagina een include doen bv content.php.
Met content.php laat je een txt bestand lezen($content = get_content_file(content.txt)). En de inhoud van dat txt bestand laat je vervolgens weergeven(echo $content)

Mmh,
mijn idee was geweest om dit in een database te steken , en iedere keer uit te lezen...
is dit niet makelijker ?
of is wat jij zegt makelijkeR?
 
in een database kan ook, is maar net waar je het wilt bewaren, en om hoeveel files het gaat.
als het om 1 pagina gaat, dan zou ik het bij een txt houden.
Maar als je het voor meerdere pagina's wilt doen, dan is een database een handiger idee.
 
Als je een beetje kunt programmeren is een database op zich niet lastig, maar als je dat nog niet kunt (en geen interesse hebt om het te leren) is files wegschrijven waarschijnlijk een stuk makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan