Content in een div centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimVN

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo,

Ik vraag mij af hoe ik divjes die zich in een grotere div bevinden laat centreren over de horizontale as van de parent-div?

Bij voorbaat dank,

Tim

Dat kan ja,

Code:
margin-right: auto; 
margin-left: auto;

Zo doe ik dat altijd. Wel de goede div pakken hé, d.m.v. een id of iets dergelijks.

Dit werkt niet, ik weet zeker dat ik het in de goede div gezet heb en dat de stijl opgepakt wordt in de pagina.

Code:
#jedivtag {
    margin: 0px auto;
}

Deze, raar dat het bovenstaande niet werkt..

Laat je site eens zien, anders is het probleem lastig op te lossen.

Nee, het werkt nog steeds niet. Het ziet er prachtig uit op mijn scherm, maar ik wil er voor zorgen dat het op verschillende schermen de zelfde proportie heeft. Ik heb een balk voor mijn menu. Daarin zitten menu-knoppen. Elke knop heeft zijn aparte div. Deze divjes moeten zich automatisch centreren, en er moet evenveel ruimte zowel links als rechts overblijven.

@Naarling;

localhost :/

Maar het is hardcoded dus download het hier :P

Ik ben gewoon meer van het programmeren :/

Laatst bewerkt:
Ik vind je website nogal raar opgebouwd. Wanneer ik ook maar mijn resolutie aanpas, of even inzoom staat hij helemaal door elkaar. Heb jij deze ervaring ook?

Wanneer ik in zoom wel, bij het uitzoomen ziet het er nog prima uit. Ik zou eventueel wel wat PHP voor je willen fixen mocht je daar problemen mee hebben, als jij hier wat van voor me kan maken :)

TimVN wat is je doelgroep precies? Ik kan wel een website voor je in elkaar knutselen, gratis natuurlijk. Maar dan zou je wel even je doelgroep etc. moeten doorgeven.

De teksten hoef je echt niet te maken, deze liggen klaar. Ik ben een hele slechte web designer. Ik ben me er wel in aan het verdiepen maar ik kom niet echt met iets mooiers dan dit, als je voor mij de opbouw kan maken zoals hier:
0pe65iq

Dus één grote container met daarin deze divjes.

Als je dit zou kunnen doen ben je the man of the night! :)

Doe ik, ik post hem hier wel wanneer hij klaar is. De kleuren zijn verplicht, of mag ik zelf het een en ander aanpassen in het design? De doelgroep?

De doelgroep is praktisch iedereen met een website die hogerop in de zoekmachines terecht wil komen.

Zo snel mogelijk eigenlijk. Het is een website voor mijn moeder die zo snel mogelijk de lucht in moet.

Zo snel mogelijk eigenlijk. Het is een website voor mijn moeder die zo snel mogelijk de lucht in moet.

Aha, vanaf rond een uur of twee of morgen ochter voor 12 uur. Kan je even je email adres mailen na: dan stuur ik de website richting jouw email adres. Bedankt.

Laatst bewerkt:
Verstuurd!

Ik zou je e-mail adres even weghalen i.v.m. spambots.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan