PHP WEBPAGINA:
CSS:
PROBLEEM:
www.djartistic.nl
Hier zie je de website zoals die hoort te zijn. Maar de links doen het niet.
Toen ik die veranderd heb, kreeg ik de hele content rechts naast het menu, over de laatste
button heen...
Ik had hem wel gewoon werkende, maar heb zelf weer wat veranderd met containers enzo.
De container div die pakt alleen het logo en het menu terwijl de content en footer er wel degelijk in zitten. Maar als ik dus een border eromheen maak pakt ie die alleen...
Daarnaast toen ik een border om de content heen deed (border:solid thin red) toen stond ie ineens op zijn plaats...
De afbeelding (content) is wel degelijk 800px breed...Maar blijkbaar moet ik hem dus 4px breder maken om hem goed te krijgen...maar dan zit het laatste menuplaatje weer helemaal linksboven van de content...
Ik ben aardig bekend met css, maar hier kom ik even niet verder uit...
Als iemand me zou kunnen helpen door te zeggen wat ik nou verkeerd heb gedaan, graag!
Alvast bedankt!
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Page-Enter" content="revealtrans(duration=0.0)" />
<meta http-equiv="Page-Exit" content="revealtrans(duration=0.0)" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css" />
</head>
<body>
<div id="useronline"><?php include'useronline.php'; ?></div>
<div id="container">
<div id="logo"></div>
<div id="menu">
<div class="homebutton"><a href="home.php"></div>
<div class="reparatiesbutton"><a href="reparaties.php"></div>
<div class="assemblagebutton"><a href="assemblage.php"></div>
<div class="thuiszorgbutton"><a href="thuiszorg.php"></div>
<div class="contactbutton"><a href="contact.php"></div>
</div>
<div id="content">
CSS bestand geoptimaliseerd.
Moet alleen de links nog laten werken...
</div>
<div id="footer"></div>
</div>
</body>
</html>
CSS:
Code:
*{margin:0;padding:0;}
body{font-size:62.5%;font-family:Verdana, Arial;background:url(Afbeeldingen/Header-Repeat.jpg) repeat-x #3b3636;background-position:0px 120px;}
.groen {color:green;}
.rood {color:red;}
.blauw {color:blue;}
#container {width:800px;margin-left:auto;margin-right:auto;margin-top:-11px;}
#logo{height:100px;background-image: url(Afbeeldingen/Logo.jpg);}
#useronline {margin-top:33px;margin-left:-130px;display:block;color:#3b3636;font-weight:bold;font-family:verdana, arial;font-size:11px;}
#menu {margin-top:-32;}
.homebutton a{float:left;display:block;width:161px;height:77px;background:url(Afbeeldingen/Menu/Home.jpg);}
.homebutton a:hover{background:url(Afbeeldingen/Menu/Home-Hover.jpg) no-repeat 0 0;}
.reparatiesbutton a{float:left;display:block;width:161px;height:77px;background:url(Afbeeldingen/Menu/Reparaties.jpg);}
.reparatiesbutton a:hover{background:url(Afbeeldingen/Menu/Reparaties-Hover.jpg) no-repeat 0 0;}
.assemblagebutton a{float:left;display:block;width:161px;height:77px;background:url(Afbeeldingen/Menu/Assemblage.jpg);}
.assemblagebutton a:hover{background: url(Afbeeldingen/Menu/Assemblage-Hover.jpg) no-repeat 0 0;}
.thuiszorgbutton a{float:left;display:block;width:161px;height:77px;background:url(Afbeeldingen/Menu/Thuiszorg.jpg);}
.thuiszorgbutton a:hover{background:url(Afbeeldingen/Menu/Thuiszorg-Hover.jpg) no-repeat 0 0;}
.contactbutton a{float:left;display:block;width:156px;height:77px;background:url(Afbeeldingen/Menu/Contact.jpg);}
.contactbutton a:hover{background: url(Afbeeldingen/Menu/Contact-Hover.jpg) no-repeat 0 0;}
#content{display:block;width:760px;height:450px;padding:20px;
font-family:verdana, arial;font-size:14px;font-weight:bolder;color:#3b3636;background:url(Afbeeldingen/Content.jpg);}
#footer{float:left;display:block;width:800px;height:34px;font-family:verdana, arial;font-size:14px;font-weight:bolder;color:#3b3636;background:url(Afbeeldingen/Footer/Footer.jpg);}
#footer:hover{background: url(Afbeeldingen/Footer/Footer-Hover.jpg);}
www.djartistic.nl
Hier zie je de website zoals die hoort te zijn. Maar de links doen het niet.
Toen ik die veranderd heb, kreeg ik de hele content rechts naast het menu, over de laatste
button heen...
Ik had hem wel gewoon werkende, maar heb zelf weer wat veranderd met containers enzo.
De container div die pakt alleen het logo en het menu terwijl de content en footer er wel degelijk in zitten. Maar als ik dus een border eromheen maak pakt ie die alleen...
Daarnaast toen ik een border om de content heen deed (border:solid thin red) toen stond ie ineens op zijn plaats...
De afbeelding (content) is wel degelijk 800px breed...Maar blijkbaar moet ik hem dus 4px breder maken om hem goed te krijgen...maar dan zit het laatste menuplaatje weer helemaal linksboven van de content...
Ik ben aardig bekend met css, maar hier kom ik even niet verder uit...
Als iemand me zou kunnen helpen door te zeggen wat ik nou verkeerd heb gedaan, graag!
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: