contentWindow.focus()

• Onderwerp starter Onderwerp starter roj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roj

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik vroeg me af wat doet contentWindow.focus() ?

Ik ben bezig met het maken van een texteditor. Ik heb wat codes gevonden waarin de volgende regel voorkomt:

document.getElementById("editorId").contentWindow.focus();

Als ik deze verwijder werkt mijn texteditor nog steeds, dus vroeg ik me af wat is de funcite daarvan?

enig iedee?

Alvast bedankt

De focus naar je editor zetten..

Op een webpagina is er altijd een bepaald element dat de focus heeft. Als gevolg daarvan is het dat element dat als eerste reageert wanneer je gebruiker bvb typt.

In tekstvakken is de focus eenvoudig te zien omdat de cursor er dan inkomt te staan. Maar ook de focus van een link kan je makkelijk zien. Duw maar eens op je tab-toets als je ergens op een pagina bent, dan zal je zien dat er een stippellijntje rond een link komt, en dat verspringt als je nog eens op tab duwt naar de volgende link/het volgende tekstvak. Wanneer een link focus heeft, is het meestal zo dat je die kan bezoeken door dan op je spatiebalk of entertoets te duwen.

In jouw geval wordt de focus naar je editor verzet, zodat je direct kan beginnen met typen in de editor, zonder dat je er eerst nog eens moet in klikken.

De focus naar je editor zetten..

Op een webpagina is er altijd een bepaald element dat de focus heeft. Als gevolg daarvan is het dat element dat als eerste reageert wanneer je gebruiker bvb typt.

In tekstvakken is de focus eenvoudig te zien omdat de cursor er dan inkomt te staan. Maar ook de focus van een link kan je makkelijk zien. Duw maar eens op je tab-toets als je ergens op een pagina bent, dan zal je zien dat er een stippellijntje rond een link komt, en dat verspringt als je nog eens op tab duwt naar de volgende link/het volgende tekstvak. Wanneer een link focus heeft, is het meestal zo dat je die kan bezoeken door dan op je spatiebalk of entertoets te duwen.

In jouw geval wordt de focus naar je editor verzet, zodat je direct kan beginnen met typen in de editor, zonder dat je er eerst nog eens moet in klikken.

Dankjewel voor je reactie.

Dat dacht ik ook maar in mijn geval doet de focus dus helemaal niks. blijkbaar heeft het te maken met mijn code. Maar ik weet niet wat er dus mis mee is. Hier is mijn code, kun je misschien kijken wat er mis mee is?

function doRichEditCommand(aName, aArg){
getIFrameDocument("editable").execCommand(aName,false,aArg);
document.getElementById("editable").contentWindow.focus();

}

het voert een bepaald javascrip commando uit, via execCommand. Daarna zet het de focus weer terug naar je editor scherm...

dit waarschijnlijk omdat het commando de focus zou kunnen verzetten.

ik heb mijn code een beetje aangepast, de plek waar focus aangeroepen wordt was niet goed. Ik heb nu de focus dus op een andere plek geplaatst en nu werkt het wel in firefox maar niet in ie

hier is mijn huidige code:

function load(){
getIFrameDocument("editable").designMode = "On";
document.getElementById("editable").contentWindow.focus();

}

function getIFrameDocument(aID){
// if contentDocument exists, W3C compliant (Mozilla)
if(document.getElementById(aID).contentDocument){
return document.getElementById(aID).contentDocument;
}else{//ie
return document.frames[aID].document;
}

}

function doRichEditCommand(aName, aArg){
getIFrameDocument("editable").execCommand(aName,false,aArg);

}

hiervoor was focus binnen doRichEditCommand.

zoals ik al gezegd heb, werkt mijn huidige code in firefox maar niet in ie! Enig iedee hoe dat komt?

zoals ik al gezegd heb, werkt mijn huidige code in firefox maar niet in ie! Enig iedee hoe dat komt?

Enig idee wat je bedoelt met 'het werkt niet'. Wat werkt er niet ? Wat verwacht je dat er gebeurd?

Enig idee wat je bedoelt met 'het werkt niet'. Wat werkt er niet ? Wat verwacht je dat er gebeurd?

als je gelezen hebt gaat het hele onderwerp over focus() :p. hij doet niet wat ie moet doen in ie. weet jij waarom niet?:D

een gok: ie kent '.designMode' niet. Maar goed, als je de pagina opent in IE, krijg je dan een foutmelding? Zo ja, wat is deze?

overgens is de code een beetje raar. Maargoed. Daar gaat het niet om.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan