continue kaspersky waarschuwingen als ik in google iets in typ.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dario

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Sinds kort waarschuwt Kapersky me telkens als ik met google aan het surfen ben dit laat Kaspersky zien:

Het proces C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (PID: 3924) wil data verzenden met behulp van een vertrouwd programma.

Doeladres verzending:
http://www.google.nl/webhp

Versleutelde data:
sourceid=toolbar-instant&hl=nl&ion=1&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADBS_nlNL316NL329

Ik blokkeer het dan steeds met kaspersky maar krijg toch weer op een gegeven moment als ik aan het googlen ben deze waarschuwingen. Wellicht onschuldig? Kan ik het dan bij vertrouwde omgeving zetten binnen Kaspersky zodat ik geen waarschuwingen meer krijg of is er meer aan de hand? :shocked:

Heb je recent een toolbar geinstalleerd?
Heb je een programma geinstalleerd dat niet heeft gewerkt?
Ik ben niet zo goed hiermee, maar ik kan wel uit de versleutelde data opmaken:

Sourceid=Toolbar
Dus het heeft te maken met een toolbar.

google chrome heb ik geen last van waarschuwingen.
Ik heb niet recent een toolbar geinstalleerd. Maar zo te zien wil die dus data naar google.nl verzenden?
Ik hoef maar in de browserblak een letter of soms zelfs met de muis erin te klikken en kaspersky geeft me de bovenstaande waarschuwing... vreemd.

30-7-2011 20:09:40 Proces C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (PID: 4572): poging om verdachte acties uit te voeren is geblokkeerd.
30-7-2011 20:10:10 Gestart proces C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe: modificatie gedetecteerd van riskware Hidden data sending.

Laatst bewerkt:
Ik merk dat ik de meldingen niet krijg als ik telkens terug ga na het google scherm en van daaruit weer 'google' (dus opzoeken in de browser). Doe ik dit vanuit een pagina die ik opgezocht heb dan krijg ik meteen weer de kaspersky meldingen. Dus als ik nu vanuit deze site bovenaan in de googlebalk iets zou gaan opzoeken dan krijg ik de kaspersky melding.

Laatst bewerkt:
Hoi Dario, misschien een idee om je geschiedenis en tijdelijke internetbestanden etc op te ruimen. Kan goed zijn dat daar wat in zit wat continu weer word geladen.

Dat heb ik al gedaan maar dat bleek niets af te doen aan het onstaande probleem, de waarschuwingen blijven maar komen.
Het vreemde is dus dat als je via de google pagina gaat surfen er niets aan de hand is maar wel van site tot site zoals ik eerder heb beschreven.
Ik moet dus nu weer naar de google site gaan en vandaar uit kan ik weer verder googlen zonder die waarschuwing.

Laatst bewerkt:
Anders internet explorer verwijderen en opnieuw installeren .... Ben zelf niet bekent met Kas. Ik gebruik zelf Avg.

je kan anders de toolbar ook verwijderen en mocht je hem willen gebruiken opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan