• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Contracturen per kwartaal over alle dagen van het jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hig87

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Ha mensen,

Eerder ben ik hier al geholpen om de contracturen per kwartaal uit te rekenen (zie bijlage). Dit gaat op basis van de functie "Netto werkdagen." Nu zou ik dit graag niet meer op basis van de functie "Netto werkdagen" willen zien, maar op alle dagen van het jaar. Hiervoor kan ik de functie "dagen360" gebruiken, maar dit is niet wat ik zoek, omdat hier voor elke maand 30 dagen wordt gerekend. Ik zou graag het juiste aantal dagen per maand willen zien. Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijlagen

Is dit het verwachte resultaat?
Code:
=ALS($F5="";"";MAX(0;ALS.FOUT(DATUMVERSCHIL(MAX(H$2;ALS($B5="";0;$B5));MIN(H$3-1;ALS(MIN($C5;$D5)=0;99999;MIN($C5;$D5)));"d")+1;0))*$F5/5)

Al even geprobeerd met de functie NETWERKDAGEN.INTL?
Waarbij je bij weekend "0000000" invult. Iedere 0 staat voor een werkdag.Dus 7 *0 is dus alle dagen

Laatst bewerkt:
@HSV, dat is het helemaal :) bedankt!

@plongske, ik heb je optie ook geprobeerd, maar bij het invullen van 0000000 krijg ik de foutmelding #GETAL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan