contrast en helderheid niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevennevets

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2001
Berichten
106
Ik krijg de helderheid en contrast van mijn beeldscherm n(GEM vision 17") niet goed, mijn dochter verzet hem altijd naar lage waarden. Nu staan contrast en helderheid op 100% en nog zie ik geen verschil in de kleurschakeringen en de grijswaarden. Waar kun je ze nog aanpassen? Werk met xp 2.0 giga pentium 4 PC:( :(
 
hoe oud is de monitor ? De kans is reeel dat 'ie op z'n laatste benen loopt..................
 
3 jaar is hij en is van de ene ogenblik op het andere gebeurd, mijn dochter wil niet zeggen wat ze gedaan heeft. Ik heb nog een monitor van 1988 en die doet het nog prima, bij de oude 286 toch.:eek: :eek:
 
leeftijd zegt soms weinig:
ik heb 2 "monstertjes" thuis (zonen van respectievelijk toen 20 en 17 jaar) die mijn vorige monitor qua helderheid en contrast altijd op "101%" zetten: 't ding "overleed" na ruim 2 3/4 jaar.
 
OK zal het moeten uitproberen. heb een prog van nokia voor te testen maar weet niet goed hoe het werkt.
 
Heb in eigenschappen van nvidia de instellingen kunnen veranderen. Kan zelfs het beeld gans wit maken. Dus moet de monitor het nog aankunnen? Misschien helpt herinstalleren?:(
 
In de bijlage twee test bitmaps om je monitor in te stellen.

Het zwarte vierkant op je desktop als wallpaper plaatsen en het contrast zo bijstellen dat je nog net de schuine streep erdoor heen kan zien.

De andere is een kleurenbitmap met grijswaardes gewoon als test voor de helderheid.
 

Bijlagen

  • monitor calibration.zip
    21,3 KB · Weergaven: 45
Ik heb al geprobeerd maar ik zie geen schuine streep. Als ik alles heel helder zet dan zie ik 2 rechthoeken erin
Het probleem is dat ik geen zuiver wit krijg, het is altijd licht rozig of licht groen of gelig. En iedere keer als de zoon fifa 2002 gespeeld heeft zijn de instellingen terug verzet, terwijl hij niets meer kan wijzigen in het spel zelf. Zou dit spel het systeem kunnen ontregeld hebben? Ik kan dus helder zetten tot je niets meer van kleuren ziet, maar nooit helder wit. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?:confused: :confused: :confused: :confused:
 
in dat geval zou het toch kunnen wijzen op een monitor die op zijn laatste "beentjes loopt":confused: :(
 
Heb hem in Veilige modus de standaard waarden laten detecteren en heb nu terug normale kleuren. Moet wel op de monitor zelf op 98% zetten (kontrast en helderheid) Volgens mij is dat spel de oorzaak want iedere keer als hij het gebruikt is alles ontregeld. En zal het scherm rapper verslijten want fifa 2002 zet het altijd op de hoogste stand. En voert het met het verkeerd aantal kleuren uit.
;)
 
Ja, vooral je opmerking over de 98% is veelal "bad news". Dat is dus wat mij overkomen is, op een bepaald moment moesten alle knoppen "open" om nog contrast / helderheid te krijgen en na enige tijd op die stand(en) werd ook dat minder. Toen beschouwde ik de monitor als "overleden".
 
Geplaatst door stevennevets
Ik heb al geprobeerd maar ik zie geen schuine streep.

Foutje, dit is idd een andere testbitmap, maar het principe hetzelfde. De buitenste zou geheel moeten opgaan in een zwarte achtergrond (van je desktop dan), terwijl je de binnenste nog net ziet.

Het klinkt nu meer alsof je monitor is ingebrand en dat krijg je niet meer goed. Lijm de knoppen maar vast voortaan als je kids zo eigenzinnig de monitor verzieken (en hun ogen). Het is geen bouwlamp.
 
Heb een nieuwe monitor gekocht, maar weet nog altijd niet ze mijn andere op één dag zo ver gekregen hebben. Ik houd hem in reserve voor het geval er aan mijn nieuwe iets mankeert. In alle geval bedankt voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan