control userpasswords en control userpasswords2 lijken hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
control userpasswords is in Windows XP dat "venster" dat je krijgt als je gebruikersaccounts aanklikt in het configuratiescherm.

control userpasswords is in Windows XP dat venster dat je krijgt als je gebruikersaccounts aanklikt in het configscherm van 2k.

Alleen; probleempje. Gister XP Pro op een PC geïnstalleerd. Nu heeft systeembeheer hem in het netwerk gehangen maar nu krijg ik dat XP instellingen scherm niet meer. Ik kan dus geen plaatjes van gebruikersaccounts wijzigen, niet meer kiezen of ik het welkomstvenster wil gebruiken, niet meer instellen of ik tussen gebruikers wil schakelen etc.. Als ik control userpasswords intyp of klik op dat icoontje krijg ik gewoon het control userpasswords2 venster te zien.

Iemand enig id?
 
Misschien beperkingen op het account waarmee je inlogt? Neem aan dat je met een netwerkaccount inlogt
 
Nee, lokale Administrator rechten.

Dus qua gebruikersrechten kan ik alles instellen, maar ik wil die opties ook kunnen gebruiken.
 
En via, configuratiescherm>gebruikersaccounts, kom je er ook niet?
 
Dat zeg ik net :p, was ik nog niet duidelijk


nee, via deze 3 wegen kom ik allemaal hier uit (laatste venster).
 
Dit is dus zo gekomen nadat de PC bij een domein is gevoegd. Nu heb ik het klassieke Windows 2000 aanmeldingsscherm. Bij opties kan ik kiezen tussen aanmelden bij één van de 3 netwerken en lokaal. Nu wordt in principe alleen de lokale account gebruikt dus zou het geen ramp zijn als ik niet meer op het netwerk aan kan melden met deze manier. Maar... kan het XP scherm dit wel?

Systeembeheer moest het antwoord schuldig blijven, heeft misschien ergens een vinkje gezet. Ligt dit gewoon aan het feit dat 'ie nu in een domein zit of was het dat bewuste vinkje? Er is vast wel iemand die het eerder geprobeerd heeft.

Het gaat erom dat we met het XP aanmeldscherm meerdere gebruikers tegelijk kunnen aanmelden.
 
Iemand enig idee?

of ben ik te ongeduldig:D, het is bijna weekend en dan kan ik er niet bij, vandaar
 
Je bent te ongeduldig...

Eerst reageer je 8 dagen niet en nu moet het op stel en sprong opgelost worden..
 
Ik reageer acht dagen niet? Ik wachtte op antwoord.
Maar omdat ik er nu toch achter zit en tijd voor heb zou het mooi zijn als het nu ook opgelost zou worden.

That's all :).
 
heb ik nu lang genoeg gewacht :eek:

Hier worden we ook niet wijzer van:

http://groups.google.nl/groups?q=co...0308251528.12ccac4a@posting.google.com&rnum=5

(het is iig bekend :))

Well that's why. I read your question quite carefully to see if we were
talking about a home or pro machine. You said "On home computer, the log
in screen has a "windows2000" type log in screen where you can type in
your name and password and at office computer, have the welcome screen
with an icon for every user."

I assumed you meant XP home, and even if not machines at home aren't
domain clients, and on the off chance you were connecting to your office
domain from home I noted your office machine isn't connected to a domain
(I can tell because you said it has a welcome screen).


dit ga ik nog proberen wat hier staat... ( http://groups.google.nl/groups?q=co...084501c2d958$db8aeea0$2f01280a@phx.gbl&rnum=8 )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan