• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Control V 2 keer achter elkaar werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik wil in een bestand iets kopiëren.

Ik kan met control C - Control V 1 keer iets kopiëren en plakken. Helaas is het niet mogelijk om 2 keer te plakken Dus Control C en dan Control V en nogmaals Control V.

Waar kan dit aan liggen en hoe moet ik dit oplossen?

Normaliter kan dat wél. Ik vermoed dat er VBA-code achter het betreffende werkblad zit dat reageert op het plakken met Ctrl-V.

Ik heb het zelf eens nagespeeld met een hagelnieuw Excel document, en het gedrag waar je het over hebt kan ik niet reproduceren.
Dus eerst maar eens kijken of je probleem ook voorkomt in een nieuw Excel werkblad waar je in A1 wat intypt, dan die cel aanklikt, Ctrl-C doet, naar A3 gaat met de cursortoetsen, dan Ctrl-V, dan naar A5 gaan met de cursortoetsen en weer Ctrl-V.
Werkt het met een nieuw Excel document, dan is het geen Excel probleem. Je moet dan in de specifieke Excel documenten waar het probleem wél optreedt (zoals MarcelBeug al suggereert) achterliggende VBA-code gaan nakijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Marcel: De vraag is als opgelost aangegeven en hier vervolgd met het betroffen document erbij.
De analyse klopte (dus) inderdaad: Eventgestuurde VBA code is de 'schuldige'.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan